Åh nej! Inga sömntabletter!!!

Mer
18 år 4 månader sedan #29695 av Admin1
Hur gick det att sova i natt, Aspergergirl? Räckte det med Stesolid och Zyprexa?
Mer
18 år 4 månader sedan #29697 av Aspergergirl
Det gick inte så bra. Jag somnade men vaknade igen, somnade och vaknade, somnade och vaknade. Höll på att bli fullständigt tokig på detta. Men nu har det ÄNTLIGEN löst sig! Min kära vän som jobbar på den slutna psykiatriska avdelningen i kommunen skickade i morse ett sms till mig (jag skickade ett till henne i går kväll och frågade vad jag skulle ta mig till) och skrev att jag kunde ringa till den slutna avdelningen (där jag varit inlagd och känner personalen) och be dem ringa upp akutpsyk och få ordinerat tre tabletter så jag klarar mig till tisdag. Så har det också blivit. Jag vågade ringa (har vanligtvis en hemsk telefonfobi men nu var det liksom viktigare att få medicin så då klarade jag av att göra det) och nu har jag varit och hämtat medicinen på avdelningen. Det är lite närmare än om jag skulle hämta det på psykakuten (dit jag för övrigt inte hade vågat köra själv). Så julen är nu räddad. Tack och lov. Ha en fin dag allihop! God Jul från mig! /A
Mer
18 år 4 månader sedan #29703 av Tikki
Så skönt att det löste sig. Hoppas Du får en underbar jul.
Kramiz
  • putte
  • Besökare
  • Besökare
18 år 4 månader sedan #29705 av putte
Svar från putte i ämnet Åh nej! Inga sömntabletter!!!
God jul! en fråga drömmer du när du tar sömn tabletter?jag tror att det är väldigt viktigt att sova bra,men lika viktigt att drömma (bra)eller drömma bort en massa skit,och inte analysera häftiga drömmar, utomjordingar tefat häxor filmer etc vi gör vårt bästa ändå,vi måste leva i verkligheten men jag måste erkänna ,det är kul att drömma häftiga grejor!men jag tror att allt som är häftigt på film är ...kanske det inte är så häftigt ändå?god jul och gott nytt år! :)
Mer
18 år 4 månader sedan #29708 av Admin1
Det var ju skönt att det löste sig så pass bra. Det kan ju annars vara svårt att ordna sådana saker under de stora helgerna. God Fortsättning på Julhelgen!
Mer
18 år 4 månader sedan #29709 av Fredrik
putte,

Innan jag började med sömntabletter läste jag att de minskade REM-sömnen (då man drömmer) och trodde att det skulle påverka drömmandet negativt men jag har INTE märkt någon skillnad. Brukar drömma och komma ihåg ett flertal av drömmarna när jag vaknat. Rätt konstigt egentligen. Som i natt t ex, då drömde jag att min farfar levde (Han avled för två år sedan) och att jag i drömmen var helt chockad och förbryllad över att han levde igen. Jag grät och kramade farfar av lycka och frågade honom gång på gång om han verkligen levde. En mycket konstig dröm som jag tror har att göra med att mamma igår på julafton sa något om att "så brukade vi ju göra när farfar levde" /A