Olämpliga mediciner?

Mer
10 år 10 månader sedan #595964 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Olämpliga mediciner?

Geta skrev: Se på Nissegossen! Jag tror att han har flera hjärnceller kvar trots att han har stått på antipsykotika sedan 1974.
Det finns vissa tecken på det.

:rotfl

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
10 år 10 månader sedan #595965 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Olämpliga mediciner?

zoegas skrev:

Geta skrev: Se på Nissegossen! Jag tror att han har flera hjärnceller kvar trots att han har stått på antipsykotika sedan 1974.
Det finns vissa tecken på det.

Nja.. Det vette fan om han har.

Jag litar ännu så länge på Geta, men dig zoegas, kan man överhuvudtaget inte lita på!

Så, fortsätt att trolla, d
Du kanske får fram en liden vid kanin! :dans :lol:
[youtube]2NKSdrt_9oc[/youtube]

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Jaana79
  • Besökare
  • Besökare
10 år 10 månader sedan #596014 av Jaana79
Svar från Jaana79 i ämnet Olämpliga mediciner?
Jag blir helt tom av mediciner. Det är alldeles tyst i huvudet, vilket är väldigt skönt om man just haft psykos länge, men inte nu!! Kreativiteten flödar inte direkt... och minne har jag som en guldfisk!
Mer
10 år 10 månader sedan #596056 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Olämpliga mediciner?
Schizofreni i sig leder till smärre förluster av hjärnceller. Psykoser kan leda till förluster av hjärnceller. Anhöriga till personer med schizofreni har också viss förlust av hjärnceller. Antipsykotika kan kanske också ge viss hjärncellsförlust, men den verka bara vara ungefär 30 % av den totala minskningen, så själva schizofrenin är värst med 70 % av förlusten.

www.viska.se/index.php/nyheter/1 ... psykotika-
Mer
10 år 9 månader sedan #600886 av Earlybird
Svar från Earlybird i ämnet Olämpliga mediciner?
All psykofarmaka är syntetiska giftiga droger som skadar både våra hjärnor och våra kroppar vid längre tids användning. De bör inte användas längre än några veckor utom i extremfall på människor som är mycket våldsamma. Övrig återhämtning från psykoser, depressioner, manier etc bör ske med en väl avvägd i huvudsak vegetarisk råkost, långa vistelser i naturen, vila, motion och arbete i lagom dos. Lämplig litteratur är bra för att träna hjärnan. Maten bör också innehålla mycket nötter och fröer och färska frukter. Mat är medicin! Hälsosam och rätt mat kan förbättra hälsan för vilka sjukdomar som helst.
Mer
10 år 9 månader sedan #600888 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Olämpliga mediciner?
Det finns ju folk här som använt antipsykotika i 40 år och de skriver vettigare och bättre än de flesta andra här, så jag har svårt att du att det stämmer vad du skriver Earlybird.