alkohol

Mer
18 år 3 månader sedan #30429 av Sofie
alkohol skapades av Sofie
Vilka är dina alkoholvanor?
Hur fungerar alkoholintag när du samtidigt äter medicin för dig? Undviker du eller dricker du ialla fall? Kombinerar du medicin med alkohol medvetet? (Alkohol, den äldsta medicinen mot ångest?)

/Sofie
Mer
18 år 3 månader sedan #30430 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet alkohol
Jag undviker alkohol helt pga mina mediciner, tar sömntabletten Imovane som inte ska kombineras med alkohol... på fest dicker jag alkoholfritt vin eller cider...
Mer
18 år 3 månader sedan #30434 av Interlude
Svar från Interlude i ämnet alkohol
alkoholvanor...hmm jag dricker så fort jag får tillfälle...dvs pengar..
och det blir ganska ofta...mest för att döva ångesten och ledsamhet, jag ägrades lugnande i flera flera månader så då började jag dricka mer..
och jag undiker inte alkohol när jag tar nån medecin, inte ens med dom det är viktigt att man ska undvika...på det sättet är jag ju dum...
Mer
18 år 3 månader sedan #30459 av Sofie
Svar från Sofie i ämnet alkohol
Anledningen till att jag frågade är att jag tror att jag blev på något sätt "alkoholförgiftad" på nyårsafton. Drack väl ganska måttligt, men kanske 4 glas. Dagarna efter blev jag nedsänkt i en slags depression, tror det var alkoholen.

/Sofie
Mer
18 år 3 månader sedan #30464 av Saari
Svar från Saari i ämnet alkohol
Under hösten har jag börjat dricka rätt mycket, har varit var och varannan helg, ibland två dagar i streck. Först tog jag det lugnt med drickande på grund av min medicin, men sedan märkte jag att det inte gjorde någon större skillnad. Känns som att jag är mer tålig än andra, förmodligen på grund av att jag är så pass stadig i min kroppsbyggnad. Antingen spelar medicinen ingen roll i effekten av alkohol, eller så gör den att jag blir mer tålig. Får dricka en hel del för att bli riktigt full. Har hänt att jag kombinerat alvedon och alkohol. Sedan har jag också kombinerat alkohol med remeron, sobril och stilnoct eftersom jag sällan kan sova på fyllan. Remeron gav ingen effekt alls och stilnoct och sobril gjorde att jag hamnade i någon mystisk dröm som ändå var verklighet, huvvaligen. Gör aldrig om det!
Mer
18 år 3 månader sedan #30465 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet alkohol
Saari! Håller med dig! Jag var ändå nykter, men kolla denna om Rohypnol som jag skrivit tidigare. Vad hade jag haft för vakendröm om jag tagit alkohol?

<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?f=2&am...ic.php?f=2&t=834 [/url]<!-- l -->

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum