Optimal ångestdämpning

Mer
7 år 8 månader sedan #859308 av Nissegossen
Jag tog inte heller benso, mot min ångest. Ingen får en bensotablett över mina läppar. skitfarlig medicin och hög dödlighet. Tror du att den är ofarlig? Tar du alkohol och benso, kan du missbruka det tillsammans i flera år. Men vid en viss koncentration i blodet, den behöver inte vara hög, åttafaldigas berusningseffekten momentant och det pallar inte pumpen för, utan du hamnar på bårhuset med en lapp runt stortån, där det står valium intoxikation.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 8 månader sedan #859311 av Geta
Svar från Geta i ämnet Optimal ångestdämpning
Jag tar inte heller bensodiazepiner. Vad jag förstår får man bara mer ångest
av benso i längden. Det är inte farligt att ha ångest.
Mer
7 år 8 månader sedan #859410 av Undrande
Svar från Undrande i ämnet Optimal ångestdämpning
Benz är lite överskattat för att det ändå används "med folk med titel".
Vill man vara helt ångestfri hjälper inte benz. Onej. Man får som jag skrev ovan köra kombinationer. Men ångestfri blir man. Tror barbituterna också funkade. Och Ketamin. Men i Sverige ska vi se Benz som "väldigt lindrande".
Kan som sagt ställa till mer om man får fel sort och hur många har den erfarenheten som jag har.
Mer
7 år 8 månader sedan #859616 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Optimal ångestdämpning
Idag får de flesta antidepressiva mot ångest, som Citalopram eller Setralin. Dessa sänker dödligheten vid schizofreni med 40 %. Benso ökar dödligheten med upp till 70 % om man tar det varje dag. Benso är mer ett vid behov läkemedel, som tas vid akut svår ångset då och då. Max en månad i följd.