Biverkningar Citalopram

  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 3 månader sedan #31246 av
Har blivit "ordinerad" Citalopram! Redan efter första tabletten fick jag oro, myrrusningar i hela kroppen, HUA!
Men framförallt fick jag ont och stelhet i käken och vissa problem att svälja! Huuuu!...

Någon som haft liknande biverkningar med medicinen, eller stelhet i käken?

Ska man rådfråga doktor om detta?


MAX
Mer
18 år 3 månader sedan #31249 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Biverkningar Citalopram
Du bör nog höra av dig till din läkare om biverkningarna... du kanske får sänka dosen lite...
Mer
18 år 3 månader sedan #31257 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Biverkningar Citalopram
Jag har använt Citalopram ett par gånger, men den enda biverkan, som jag noterade var lätt illamående. Jag kände absolut inga kramper i käken. Jag har läst i FASS att vissa kan få ökad oro i början av behandlingen, men att det brukar gå över efter en tid. Jag tycker att du skall ringa till läkaren och diskutera biverkningarna, som du har.
Mer
18 år 3 månader sedan #31272 av leva
Svar från leva i ämnet Biverkningar Citalopram
Jag använder sjäv Citalopram och för mej fungerar det bra. Du ska nog höra med din läkare om biverkningarna så att du får något annat.
Mer
18 år 3 månader sedan #31324 av lauraxlaurent
Jag har provat citalopram. Forsta gangen tog jag 1/4 de forsta fyra dagarna, och okade med 1/4 var fjarde dag.

Nasta gang tog jag en hel tablett fran borjan...och jag fick ungefar samma biverkningar. Men om biverkningarna fortsatter efter nagra veckor, nar de egentligen ska avta, ar det inte kul...jag fick permanent torr mun och borjade gora nat konstigt ticks-aktigt med svaljningen...

Sa ett tips vore att kanske borja med en mindre dos...jag tyckte det fungerade...finner ingen anledning men det funkade for mig i alla fall.