Atypiska antipsykotika

Mer
10 år 4 månader sedan #631344 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Atypiska antipsykotika

Evillynn skrev: Seroquel fick jag migrän av.


Var det Seroquel Depot eller vanliga tabletter? Tror att Seroquel Depot har mindre risk för huvudvärk än vanliga tabletter.
Mer
10 år 4 månader sedan #631346 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Atypiska antipsykotika

zoidar skrev: Admin, vet du vilka som påverkar prolaktinet minst, solian, invega, risperdal?


Störst risk har Risperdal och Invega, men tätt efter kommer Solian. 90 % får förhöjt prolaktin av Risperdal. Abilify och Seroquel höjer inte prolaktin.
Mer
10 år 4 månader sedan #631398 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Atypiska antipsykotika
Det lär inte funka för mig då. Om jag inte väljer att operera mig så säga. Och det vill jag inte göra i onödan.

Anchored in Christ ✟

Mer
7 år 7 månader sedan #861081 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Atypiska antipsykotika
Hade de äldre antipsykotika dessa prolaktinökningar?

Det verkar som de medel med bäst effekt är riktiga romantikdödande. Gigantiska bröst, viktökningar på 40-50 kg plus då Clozapine som gör folk sjuka på de flesta sätt.

Eller hur är det? Mäter man effekten genom minst avbrutna behandlingar? Antagligen är det fullständigt försumbart vad dessa resultat visar. Varje individ reagerar på sitt eget sätt. Jag har läst berättelser där uppenbarligen helgalna människor av omständigheter inte har tillgång till sina mediciner. Efter en längre period har psykosen lättat något för att sedan avta efter något år. Långsamt har de blivit nästan "normala". Är det bara amsagor?
Mer
7 år 7 månader sedan #861095 av Geta
Svar från Geta i ämnet Atypiska antipsykotika
Jag har blivit psykosfri, när jag har varit utan antipsykotika efter ett tag.
Men psykoserna har kommit tillbaka, då jag har utsatts för stress.