Dubbla neuroleptika?

Mer
18 år 3 månader sedan #31541 av Abzu
Jag har dubbla neuroleptika, Abilify 10 mg och Haldol 1 mg, eftersom jag blir lugnare av att ha lite haldol också som har en viss sederande effekt.
Men då jag får lite muskelryckningar ibland så föreslog min läkare att vi kanske ska byta ut haldol mot Seroquel eller Zeldox.

Är det nån här som har erfarenhet av kombinationen Abilify och Seroquel eller Zeldox?
Mer
18 år 3 månader sedan #31542 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Dubbla neuroleptika?
Hej Abzu! Ville bara skicka en hälsning till dig!

Jag har inte sett dig på viska.se på länge, kul att jag ser dig tillbaka!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Exocet
  • Besökare
  • Besökare
18 år 3 månader sedan #31548 av Exocet
Svar från Exocet i ämnet Dubbla neuroleptika?
Jag vet en lirare som fick zyprexa, cisordinol, buspiron samt seroscand, varje dag. Vilken mix!
Mer
18 år 3 månader sedan #31559 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Dubbla neuroleptika?
Det är ganska ovanligt att man har två antipsykotika i Sverige och oftast är det personer med Leponex, som dessutom har ett till antipsykotika. Jag tror att det är inte många här som har Abilify + ett annat antipsykotika. Jag skulle nog be att få pröva Abilify och Seroquel, eftersom ofrivilliga röresler är sällsynta för Seroquel.
Mer
18 år 3 månader sedan #31669 av Abzu
Svar från Abzu i ämnet Dubbla neuroleptika?
Hejhej Nissegossen! : D

Admin; Seroquel är läkaren första val i så fall sa hon. Jag blir alldeles för uppskruvad av att ha enbart Abilify, men det funkar bra på mina symptom. Därför är det väl bra för mig att ha en tilläggsmedicin tydligen som lugnar mig lite grann.
Mer
18 år 3 månader sedan #31670 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Dubbla neuroleptika?
Hej! Hej! said the Clown!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum