Dubbla neuroleptika?

Mer
18 år 3 månader sedan #31702 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Dubbla neuroleptika?
Seroquel är ju sederande också, så det kan nog vara bra att börja med den som tillägg.
Mer
18 år 3 månader sedan #31729 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Dubbla neuroleptika?
Jag har Abilify mot psykos symtom, och tar vanligen bara Abilify 10 mg på morgonen och Imovane på kvällen (för sömnen)... men om något stressar mig mycket kan jag ta tablett 5 mg Theralen mot en tillfällig ångest... det blir inte så ofta jag behöver göra så... men det känns bra att den möjligheten finns... då slipper jag höja Abilify vid tillfälliga stressbesvär....

Jag mår annars bra och arbetar halvtid, har rätt fullt upp på fritiden med familj och vänner... mår faktiskt riktigt bra och räknar mig som återhämtad efter psykosen...
  • Exocet
  • Besökare
  • Besökare
18 år 3 månader sedan #31747 av Exocet
Svar från Exocet i ämnet Dubbla neuroleptika?
Akta er för för mycket medicin. Miljailo miljalovic som mördade Anna Lindh påstods ha 4-6 olika mediciner i kroppen samtidigt. Det kan nog göra mer skada än nytta tror jag.
Mer
18 år 3 månader sedan #31754 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Dubbla neuroleptika?
Mijailo hade antisocial personlighetsstörning dvs han var psykopat. Jag tror att de besvären kanske förklarar hans våld. Jag har inte läst att läkemedlen han tog orsakade hans våld. Antipsykotika minskar nog risken för våld och särskilt den nya typen av antipsykotika skulle vara effektivare på den punkten. Man löper därför ingen risk att bli våldsam om man tar antipsykotika utan snarare tvärtom.
  • Besökare
  • Besökare
18 år 3 månader sedan #31785 av
Svar från i ämnet Dubbla neuroleptika?
Mijailo hörde röster sa han, samtidigt har han fått antidepressiva mediciner samt Rohypnol i mängder.
Kan det kanske vara så att han lider av någon form av schizofreni då antidepressesiva förvärrar sjukdomen.
Han kanske fått fel diagnos från början. Och därför blvivit så inbunden i sig själv.
Mer
18 år 3 månader sedan #31810 av Abzu
Svar från Abzu i ämnet Dubbla neuroleptika?
Jag ska nog ta upp bytet på nästa möte med min läkare. Ju längre tiden går, destom mer verkar jag känna av Haldol. I dag känner jag mig jätteskakig i armarna och det rycker i dem.
Har läst på lite om Seroquel nu och det blir nog den jag provar i så fall.