Ska Citodon göra så här?

Mer
10 år 2 månader sedan #646496 av Traxerity

isan skrev: Traxerity,
Om ditt mål var att bli av med ryggvärken, varför tog du då inte rätt dos? (Du överdoserade...) Och som jag skrev tidigare så ska man inte ta av andras mediciner, även om det var din mammas medicin!


rätt dos? Jag vet inte vilken rätt dos var jag bara tog vad jag hade. Det är som att fråga varför en alkoholist inte kan ta rätt dos av alkohol. Kvittar om jag försöker ta rätt dos, den kommer alltid gå fel för att det sitter i generna. Jag har sårbarheten till beroende av någon substans, jag valde att punda.

Det var min väg, även om jag ångrar den. För utan det så är jag ingenting, ett enigma utan känslor och är bara fylld med hat. Där har du anledningen varför jag bara tog tabletter.

islaa skrev: dessutom fick hallucinationer.


Mina hallucinationer kommer när jag är trött. För att min sömnrytm är så kaotiskt.

islaa skrev: speciellt eftersom du blandade preparat för att boosta effekten


Inderal boostar knnapt något alls, det tar bort abstinensen. Alltså den tar bort suget efter att ta fler, dessutom håller inderalen mina minnen borta.

islaa skrev: det är inte coolt att attention whore:a på viska om sitt knarkande.


Då får jag väl vara en drogpåverkad AW då. Det gör ändå inte mitt liv bättre.
Mer
10 år 2 månader sedan #646507 av Traxerity
Om du behöver tvunget veta hur situationen börja så kan jag berätta den för dej.

Det börjar med ryggvärk jag tar 1, effekten är inte stark nog att ta bort smärtan jag tar 2. Den funkar okej, men sedan kmr det förbaskade suget så den tredje ryker. När ångest väl kmr in så vill man ha bort ångest ta tar man sitt andra ämne 1 efter 1 efter 1 tills alla besvär är borta. När dagen därpå kommer så sover man bort dagen för att glömma gårdagen. Så går det i en cirkel sådär.

Tablett -> ångest fri bra känsla --> ångest kmr tillbaka --> tablett ---> ångest -> tablett bra känsla --> ångest --> tablett

sådär funkar en pundares liv. man tar tablett efter tablett för att glömma det förflutna, men det förflutna vill alltid slå en i huvudet och man fortsätter fly från den i evigheter. Tills man har förlorat sig själv och allt.
Mer
10 år 2 månader sedan #646509 av krokus
Svar från krokus i ämnet Ska Citodon göra såhär?
Från Fass:

"3. HUR DU ANVÄNDER CITODON

Använd alltid Citodon enligt läkarens anvisningar. Rådfråga läkare eller apotekspersonal om du är osäker.

Observera! Högre doser än de rekommenderade kan innebära allvarliga risker.

Vanlig dos för vuxna: 1-2 tabletter 1-4 gånger per dygn.

Om du använt för stor mängd av Citodon
Om du fått i dig för stor mängd läkemedel kontakta alltid läkare, sjukhus eller Giftinformationscentralen (tel 112). Det finns risk för leverskada även om du mår bra. För att förhindra eventuell leverskada är det viktigt att motgift sätts in av läkare så tidigt som möjligt."



Så det är dina föräldrars fel att du inte kan läsa? :tänk
Jag förstår inte varför du är emot antidepressiv medicin. Att känna sig tom och inte tycka att någonting är roligt är tecken på just depression.


Från 1177:
"När man är deprimerad kan man uppleva att inget berör en ordentligt. Sådant som man brukar tycka om att göra blir jobbigt och kravfyllt i stället för roligt. Livet kan då kännas hopplöst och tillvaron te sig meningslös. Att ta itu med vardagliga sysslor känns för krävande. Det är vanligt att sexlusten minskar eller försvinner helt."
Mer
10 år 2 månader sedan #646513 av Traxerity

isan skrev:
Så det är dina föräldrars fel att du inte kan läsa? :tänk


Inte deras fel, jag har bara inlärningssvårigheter och jag hade alltid dåliga resultat på läsförståelse. Men tanken att läsa fass strök aldrig min hjärna för att oftast har jag knappt något på hjärnan mer än det förflutna.

isan skrev:
Så det är dina föräldrars fel att du inte kan läsa? :tänk
Jag förstår inte varför du är emot antidepressiv medicin. Att känna sig tom och inte tycka att någonting är roligt är tecken på just depression.


Min tomhet kommer ifrån dissociation och inte depression. När jag ej kan hantera stress eller känslor så går jag in i något min psykolog kallar Emotionell Sköld. Där jag tappar kontakt med allt omkring mej, även psykiatrin hade problem med detta från första början.

Min diagnos är Strukturell dissociation. Jag kan ge dej info om det om du så behöver. Min tomhet kommer ifrån skölden för att ett trauma jag hatar mest blockerar känslor.
Mer
10 år 2 månader sedan #646528 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Ska Citodon göra såhär?
Strukturell dissociation är en teori och inte en diagnos din tratt.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
10 år 2 månader sedan #646533 av killergirl
Minns att jag vid tillfälle efter mina magop.fick Citodon mot nervsmärtor...Blev noga tillsagd att absolut inte ta fler än angivet då det kunde ge svåra leverskador...Jag har oxå svår ångest Schizofreni med psykoser..men jag e inte dum nog att missbruka..tabletter..Man får ju medicin av läkare som är anpassat till sig ..Jag skulle vara rädd att mixtra..Tycker det är jobbigt nog med dom man har..o dess biverkningar..men ok dom hjälper jag är ej så deprimerad som förr..jag har inte så svåra psykoser...men jag mår inte bra sällan helt ok..men kämpar på ..tänker varje dag att hur skall jag orka med en dag till..men får fan bita i sura äpplet o masa sig upp o göra så gott man kan av dagen...Det e fan inte lätt ibland men man måste ge av sig själv..Håll ej på att mixtra med medicin o framför allt inte med andras...