Däckad på Haldol

Mer
18 år 2 månader sedan #31905 av AmandaS
Svar från AmandaS i ämnet haldol

visan skrev: Jag tar haldol bara 1mg och är däckad ändå. Det ställer till problem för mig då jag har familj och måste upp ur sängen klockan sex på morgonen.
Min fundering har varit att det skulle vara akinitonet som gör mig så trött men nu ser jag att det är fler som blir trötta av haldol. Skulle vilja sluta med det men min doktor säger att jag måste ta haldol för att hålla ihop. Om jag får sova så länge jag vill/behöver så blir det minst tolv timmar per natt. Har haft Risperdal med det gjorde mig konstig i skallen, hade som bomull i huvudet hela tiden. Fy fan för pillor.



När jag äter 1 mg Haldol, sover jag ändå 10-12 timmar per natt och det funkar därför att jag är sjukskriven. Stackars dig som måste upp tidigt? Har du testat att ta tabletten tidigare på kvällen? Jag läste någonstans att halveringstiden för Haldol är ca 12 timmar, alltså hjälper det kanske om du tar tabletten kl 6 på kvällen ungefär. Kan vara värt ett försök kanske?
  • Exocet
  • Besökare
  • Besökare
18 år 2 månader sedan #31906 av Exocet
Svar från Exocet i ämnet Däckad på Haldol
Jag har 50 mg risperdal/14 dagar. Det blir jag däckad på, sover minst 10 h per natt. Risperdal är egentligen samma sak som Haldol, bara att man lagt till en extra kemikalie för att minska biverkningar.
Risperdal = Ristanserin + Haldol.
Mer
18 år 2 månader sedan #31909 av Sofie
Svar från Sofie i ämnet Däckad på Haldol
Tack för tipset Amanda S - det är värt ett försök. Jag blir extra trött de nätter som jag hela tiden vaknar och inte kan somna om på någon timme. Så var det i natt. Tog Imovane då, inte tagit på en vecka tror jag. Det är ändå illa att behöva ta sömntabletter. Jag tar ändå bara en halv sån tablett, 7,5 mg. Skönt det skulle vara att kunna sova på mornarna. Jag märker skillnaden på helgen. Sååå skköööönt att få sova då.

/Sofie