Saknar....

  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 3 månader sedan #32207 av
Saknar.... skapades av
mitt gamla liv med barn, vänner, arbete, gympa. Visst är livet orättvist?
Vad fick jag? Jo, en sjukdom som förstörde hela mitt liv. Jag vet att det inte finns ngn mening med att vara bitter men ändå....

Livet blir aldrig som det var. Visserligen kan jag få tillbaka ganska mycket men då ska man orka och det gör jag inte med medicinering.

Det är jobbigt att duscha, laga mat, städa, ett enormt motstånd. Vad kommer att hända? Finns det fler som känner såhär, det enorma motståndet. Skrev visserligen igår att jag orkade vissa saker men det var igår...

Finns det ngn här som slutat med medicinering och är frisk??

Anki
Mer
18 år 3 månader sedan #32224 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Saknar....
Man kan återhämta sig, fast det tar tid... man kan sätta små, små mål för sig själv i vardagslivet... jobba med städningen och matlagningen, och på att få nya vänner och återuppta kontakten med gamla vänner... man kan komma igen och få ett bra liv... som kanske på sikt blir berikat av erfarenheterna... även de svåra... man kan få mer empati... mer förståelse för andra... och vända svårigheterna till en vinst...
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 3 månader sedan #32230 av
Svar från i ämnet Livet...
Så sant som du säger men ack så svårt...Men å andra sidan har man inget val om det ska gå framåt. Med gudarna skall veta att man tvivlar.

Tack för alla kloka ord.

Anki

(Loggar in som gäst då min dator är knas hemma och jag har glömt
mitt lösen)
Mer
18 år 3 månader sedan #32232 av Fredrik
Svar från Fredrik i ämnet Saknar....
Återhämtning tar verkligen tid och man måste lära sig att ha världens tålamod. För mig har det gått 2år sedan jag blev rekommenderad att försöka sluta med min medicin.
Det tog väl 1 1/2 månad innan jag började med den igen, men då var skadan redan skedd. Det är hela tiden 2 steg framåt och 1 tillbaka.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 3 månader sedan #32233 av
Svar från i ämnet Saknar....
Det finns visst olika sorters kontaktgrupper i kommunerna med psykiska handikapp. Är det någon av er som vet vad det är och vad de gör där ?
Mer
18 år 3 månader sedan #32240 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Saknar....
Jag kommer ut med en text där Fredrik i tråden svängdörrar undrar, och gäst i den här tråden frågar efter.

Detta måste först godkännas av de som är berörda.
Då, om det blir så att jag kan komma ut med texten så får ni se att det jobbas på den här frågan.

Det är alldeles uppenbart att det ligger i tiden!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum