Zyprexa

Mer
19 år 9 månader sedan #2403 av Vargen
Zyprexa skapades av Vargen
Har nu bytt medicin till zyprexa och fick ändast reda på att det kan ge ökad aptit. Alltså ge viktökning. Skulle vilja höra andra som provat detta preparat och åsikter om det. Vill också veta biverkningar, vanliga och ovanliga. Hittils har jag inte märkt en ända biverkning. (Har tagit det i snart en vecka).
  • Abblie
  • Besökare
  • Besökare
19 år 9 månader sedan #2405 av Abblie
Svar från Abblie i ämnet jag fick
hunger som en häst. Jag åt och det jag åt kände jag ingen mättnad av. Jag fick 10 mg zyprexa och jag kunde ät hela skålen med bacon om det var det som serverades. Det är en bra medicin har jag hört, men ger en ovanlig aptit och jag bytte till slut till zeldox. En kompis till mig gick upp 10 kg på två månader så hon bytte till zeldox.
Mer
19 år 9 månader sedan #2407 av Vargen
Svar från Vargen i ämnet Zyprexa
Jag tar också 10 mg på kvällen men hittils har jag inte märkt någon ökad aptit. Det värkar faktiskt vara en bra medicin.
Mer
19 år 9 månader sedan #2409 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Zyprexa
Hej,

Jag undrade just om du tagit semester ensam-vargen. Zyprexa ger ungefär lika stor risk för viktökning, som Leponex. I likhet med Leponex kan det ge ofta trötthet.
Viktökning och trötthet är nog det vanligaste.

Admin
Mer
19 år 9 månader sedan #2410 av Vargen
Svar från Vargen i ämnet Zyprexa
Ja man kan säga att jag var på semester :-). Jag var inlagd för medicinbyte. Blev utskriven idag, är glad att det gick så snabbt. Var där sen förra veckans ondsdag.
Mer
19 år 9 månader sedan #2411 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Zyprexa
Jaså, du var inlagd för byte. De är nog lite rädda vid skiften från Leponex.
Efterlys en Internetdator på kliniken. Man har rätt att använda telefon och Internet när man är inlagd. I alla fall är det så i Sverige.

Admin