Byte från risperdal till abilify

Mer
18 år 2 månader sedan #34309 av Fredrik
Ja, jag är rädd för att det blir som du tror Admin. Jag skall höra med läkaren.
Mer
18 år 1 månad sedan #36461 av Fredrik
Nu har jag ökat dosen till 10mg och gått på den snart 14 dagar. Jag känner av lite biverkningar som kraftlöshet och illamående ibland, men annars går det bra.
  • Besökare
  • Besökare
18 år 1 månad sedan #36463 av
Svar från i ämnet Byte från risperdal till abilify
Abilify är en skitmedicin.
Mer
18 år 1 månad sedan #36467 av Anki
Gäst, varför tycker du att Abilify är en skitmedicin?
Mer
18 år 1 månad sedan #37029 av Fredrik
Jag har sänkt till 5mg på abilifyn igen och nu verkar det som om jag sover bättre igen. Med 10mg stördes sömnen för mycket för mig. Nu hoppas jag att 5mg skall räcka som dos för mig när jag sänker risperdalen sakta.
Förmodligen får jag börja med någon insomningstablett för att sömnen inte skall störas för mycket längre fram.
Mer
18 år 1 månad sedan #37037 av Nissegossen
Hoppas det går bra för dig Fredrik! Jag prövade ju Abilify, men var tvungen att gå tillbaka till Trilafon för jag klarade inte av bytet.

Men det jag märkte var minskat sömnbehov och ökad känslighet både rent sexuellt och intelligensmässigt, högre känslighet med andra ord.

Detta även vad det gäller min psykiska status, MAO jag fungerade bättre känslomäsigt med Abilify, men ínte mot de grundproblem jag hade. Det hjälpte inte Abilify mig med.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum