Byte från risperdal till abilify

Mer
17 år 11 månader sedan #41872 av Fredrik
Nu börjar jag våga tro att den här medicinen kommer funka för mig (abilify). Och den fungerar mycket bra också.
Jag är pigg och mycket mer utåtriktad än jag varit på länge, den har givit mig en boost!
Tvångstankarna har försvunnit nu och jag mår jättebra. Bytet har gått väldigt bra.
Ett tag hade jag lite för mycket medicin. Både risperdal och 10mg abilify. Det gjorde att jag mådde illa och var dessutom väldigt rastlös till en början av abilifyn. Men det gick över ganska fort.
Sen var det en kort period då jag hade för lite medicin. Då gick jag endast på 5mg abilify och det var för lite.
Jag började känna av milda koncentrations-svårigheter + jobbiga tvångstankar. Men en höjning till 10mg har gjort att detta har försvunnit.
Hoppas att någon får glädje av den här tråden om någon funderar på ett byte.
Mer
17 år 10 månader sedan #42245 av mang3
Fan vad sjysst! Jag ska byta från risperdal consta till abilify, men jag måste vänta minst ett år :rolleyes: Onda doktorn tror inte jag har diciplin nog att sköta min egen medicinering i form av tabletter. Är det någon som vet om abilify som injektion är på väg?? Fattar inte.. först sitter doktorn på öppenvården där och berättar hur bra abilify är och hur den skulle hjälpa mig. Sen när jag var på PIVA sa läkaren "du ska vara på LPT-permission i minst ett år för att säkerställa att du tar dina risperdal-injektioner, sen kan vi diskutera abilify"

Jag är trött på att inte kunna njuta av sex fullt ut.. det var därför jag förut bröt kontakten med psykosteamet och slutade medicinera helt. Om jag skulle få en medicin som hjälper mig och samtidigt låter mig leva ett normalt liv skulle jag ju givetvis ta den!

Grattis.. kul att det funkar!!
  • Besökare
  • Besökare
17 år 10 månader sedan #42246 av
Svar från i ämnet Byte från risperdal till abilify
Vad är PIVA ?
Mer
17 år 10 månader sedan #42247 av Fantasio
Psykiatriska intensivvårdsavdelningen.
Mer
17 år 10 månader sedan #42248 av Aspergergirl
Psykakuten (Psykiatriska Intensivvårdsavdelningen) /A
Mer
17 år 10 månader sedan #42277 av Admin1

mang3 skrev: Är det någon som vet om abilify som injektion är på väg??


Säkert håller de på att forskar på Abilify depåinjektioner, men jag har inte läst om att några tester har startat på patienter ännu. Det kommer därför att ta ganska lång tid innan ett sådant preparat finns tillgängligt, men förr eller senare så kommer det nog dvs kanske inom 5-10 år.