ECT??

Mer
18 år 2 månader sedan #33757 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet ECT??
Han som skrev den zebrarandiga Pudelkärnan ( Numera fri från diagnosen Schizofreni) Han berättar om ECT behandlingen och sade, att den frukost de fick efteråt kallades Harsprångsfrukost.
Varför? -Jo! Det finns onekligen mycket elekricitet från forsen som alstrar medlet för att ECT skall lyckas.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
18 år 1 månad sedan #35347 av Mia-Elisabet
Svar från Mia-Elisabet i ämnet ECT??
Hej igen... Tillbaka
Jag fick ECT för min depretion... Tog behandlingen två gånger, och sen vågade jag inte ta mer för att jag började känna mig uppvarvad. Jag har inte tänkt tillbringa ännu en sommar på avdelningen för att jag är uppe i de blå eller få nån psykos på köpet.
... Men jag mådde bara bra i 5 dagar. Så nu är jag nere i träsket igen :(
Har nån nått förslag på vad jag ska göra? Jag orkar inte med att jag mår så dåligt, och jag vill verkligen inte bli inlåst på nån avdelning!
Mia-Elisabet
Mer
18 år 1 månad sedan #35351 av Fredrik
Svar från Fredrik i ämnet ECT??
Bestäm dig för att du skall ta en promenad varje dag. Det tror jag kan hjälpa dig. Förutom mediciner så är promenader oslagbara tycker jag.
Men jag vet att det inte är lätt att ta sig för saker när man är deprimerad. Men jag tror du skulle börja må mycket bättre.

kram Fredrik
Mer
18 år 1 månad sedan #35473 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet ECT??
Mot depression har kognitiv beteendeterapi väldigt god effekt. Man jobbar med det negativa tänkandet och automatiska tankar som förvärrar depressionen. Motion har också effekt mot depression och är en väldigt uppskattad behandling. Men det tar lite tid för att få effekt och man måste motionera 3-4 gånger i veckan för att få effekt.