Risperdal eller Haldol

Mer
18 år 1 månad sedan #34579 av Jeff
Jag har Seroquel 200 mg som jag tar på kvällen mot paranoia och rösthallucinationer. Den funkar ganska bra nu när jag sänkt dosen men den gör mig inte direkt lugn. Jag känner mig överaktiv i hjärnan ibland. Kanske det beror på Zoloften 50mg jag tar med. Ger Risperdal en sederande effekt och är den bra mot jobbiga känslor? Eller Haldol? Jag skulle vilja byta ut Seroquelen mot något som gör mig lugnare. Det är inte roligt alltid att knappra Stesolid tre gånger i veckan 15mg.
Mer
18 år 1 månad sedan #34581 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Risperdal eller Haldol
Seroquel är tröttande och lugnande... mer än vad Risperdal eller Haldol är...

Men Seroquel har kort verkan... kanske skulle du ta lite av dosen på dagen om du känner dig orolig... prata med din läkare om det...det är vanligast att man har Seroquel dos både morgon och kväll...
  • Exocet
  • Besökare
  • Besökare
18 år 1 månad sedan #34584 av Exocet
Svar från Exocet i ämnet Risperdal eller Haldol
Risperdal är en nyare variant av Haldol kan man säga. Man har lagt till vissa kemiska ämnen för att få en stimulerande effekt på humöret samt minska biverkningar.
Mer
18 år 1 månad sedan #34586 av Jeff
Svar från Jeff i ämnet Risperdal eller Haldol
Jag läste någonstans att sexlusten försvinner av Risperdal. Det är ju tråkigt och inte bra. Framförallt inte nu när jag är lite sugen på tjej. Men jag vill bara känna lugn utan att bli avtrubbad.
Mer
18 år 1 månad sedan #34588 av AmandaS
Svar från AmandaS i ämnet Risperdal eller Haldol
Haldol är bra om man vill bli lugn, tyvärr blir man trött också och det är ju inte så kul, eller jag blir det i allafall. Tycker att Isa-Alise råd låter bra, att ta lite seroquel på dagen också om du inte gör det
Mer
18 år 1 månad sedan #34590 av Jeff
Svar från Jeff i ämnet Risperdal eller Haldol
Seroquel gör att jag sover på natten så en viss trötthet får man men hjärtat klappar snabbt på samma gång. Så jag kan säga att jag får ångest men känner trötthet på samma gång. Ingen bra kombination. Det är därför jag undviker att ta den på dagtid.