Risperdal eller Haldol

  • vnv
  • Besökare
  • Besökare
18 år 1 månad sedan #34599 av vnv
Svar från vnv i ämnet Risperdal eller Haldol
Själv blev jag psykotisk av Haldol...
Risperdal fungerar dock bra för mig och jag tycker inte att sexlusten har påverkats negativt. Blir lugn och trygg med Risperdal utan att bli avtrubbad, men OK jag äter iofs en ganska liten dos, 2 mg/dygn.

mvh
vnv
Mer
18 år 1 månad sedan #34615 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Risperdal eller Haldol
För antipsykotika gäller det att pröva sig fram mellam olika preparat, eftersom man som individ kan reagera lite olika ibland. För mig fungerar Risperdal bra. Det gär att jag sover bra och det minskar ångest och depression. De flesta nya antipsykotika har liknande effekter. Kanske skulle du behöva som Isa-Alise föreslår en dos av Seroquel på morgonen, eftersom den oftast doseras morgon och kväll eftersom den är kortverkande.
Mer
18 år 1 månad sedan #34628 av Jeff
Svar från Jeff i ämnet Risperdal eller Haldol
Ska nog börja ta 100 mg Seroquel på förmiddagen också. Jag ska ringa min läkare på tisdag. Jag är trött på att ha ångest och vara orolig. Min själ dör när jag får ångest. Ångesten kommer ifrån mitt dåliga självförtroende och jag ser ner på mig själv. Detta vill jag vända men det är inte lätt. Många säger att jag borde ha självförtroende för att jag är en duktig trummis och musiker, men det hjälper inte ändå. Vad jag behöver är kärlek. Någon tjej som ser mig för den jag är och respekterar mig oavsett om jag är stark eller svag, glad eller ledsen.