Injektion eller tablett?

Mer
18 år 1 vecka sedan #39007 av Nissegossen
Jag har injektioner med Trilafon var fjortonde dag. Jag försökte gå över till tabletter men det gick inte, jag blev färdig för hispan så jag fick gå tillbaka till injektioner.

Den övriga medicinen ligger i en sk. dosdisp. Det innebär små påsar där det står Morgon, lunch, middag, kväll på. Detta är lätt att komma ihåg och det är bara att riva av en påse och ta med sig ut om man vill. Det är ju bara att titta på rullen de ligger i om man tagit medicinen eller inte.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 1 vecka sedan #39009 av
Svar från i ämnet Injektion eller tablett?

Nissegossen skrev: Jag har injektioner med Trilafon var fjortonde dag. Jag försökte gå över till tabletter men det gick inte, jag blev färdig för hispan så jag fick gå tillbaka till injektioner.

Den övriga medicinen ligger i en sk. dosdisp. Det innebär små påsar där det står Morgon, lunch, middag, kväll på. Detta är lätt att komma ihåg och det är bara att riva av en påse och ta med sig ut om man vill. Det är ju bara att titta på rullen de ligger i om man tagit medicinen eller inte.

Vad tar du mer för medicin ?
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 1 vecka sedan #39017 av
Svar från i ämnet Injektion eller tablett?
Det står i broschyren för medicin att med injektion så minskar risken för återfall betydligt jämfört med tablett och att man får en jämnare koncentration i blodet.
Anklagar du läkemedelsföretagen för att ljuga?
Mer
18 år 1 vecka sedan #39019 av Nissegossen
Gäst! Jag tar Akineton 5 tab om dagen, samt att jag har 4 st 5 mg tab Theralen till natten vid behov.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum