Ska man kräva att läkaren...

Mer
8 år 8 månader sedan #762006 av tequilarose
Jag har en kompis som testade en ny medicin och fick hjärtproblem för livet.
Mer
8 år 8 månader sedan #762041 av Nissegossen
Jag testade en ny medicin på 70-talet, det var en blindstudie, där hälften fick sin vanliga medicin och andra hälften den nya. Efter två injektioner sade jag ifrån att den är inte tillräckligt bra, jag börjar få psykoskänningar och då bröt de det papper där det stod vilket som var det rätta jag fått och det var den nya medicinen, varpå den gamla med omedelbar verkan sattes in. Kommer inte ihåg längre vad den hette, fluospirelen eller något ditåt.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 8 månader sedan #762043 av Geta
Svar från Geta i ämnet Ska man kräva att läkaren...
Hörs det några klagomål från amerikaner som har fått testat nya mediciner.
Mer
8 år 8 månader sedan #762068 av Nissegossen
Har ingen aning. Företagen får nog betala sig fria och skriva riktiga kontrakt där de går fria från de kostnader som blir fallet om en medicin fallerar och är skadlig. Som vanligt blir det länderna i den tredje världen som får ta de första testerna utav en ny medicin.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • cholowiz13
  • Besökare
  • Besökare
8 år 8 månader sedan #762071 av cholowiz13
Svar från cholowiz13 i ämnet Ska man kräva att läkaren...
Alla läkemedels bolag mål är att lyckas göra en medicin som gör att man lever lite längre/bara hålla en vid liv, men man får fortfarande ett jobbigt liv efteråt. Cancer medicinen är ett bra exempel på det. Allt handlar om vinst helt enkelt. Jag tror att ett cancer botemedel skulle komma fram jävligt snabbt om Barack Obama fick cancer eller någon annan stor person.
Mer
8 år 8 månader sedan #762073 av Geta
Svar från Geta i ämnet Ska man kräva att läkaren...
Men nu bekymrar man sig för en alltmer åldrad befolkning. Då är det inte så smart att ta fram
allt för effektiva läkemedel.