vikt och annat

  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 1 månad sedan #35494 av
Svar från i ämnet svar
Hallå där, jag vill opponera mig mot att det är mest i början man går upp i vikt. Jag gick upp stadigt i vikt under hela min tid på Zyprexa...gick upp ungefär 2-3kg i veckan. Det var ingen viktuppgång som jag kunde motionera bort, jag försökte. Jag simmade varje dag utan resultat. Jag försökte även att äta mindre men det var helt enkelt omöjligt. Hungern man får med Zyprexa är omänsklig...den lever sitt eget liv.

Jag åt iofs betydligt mer än 5mg. Jag hade först 15 mg som sedan sänktes till 10mg.

Hatar den medicinen, den förstörde mitt liv. Jag blev en 100kgs zombie. Kunde inte tänka, inte vara vaken. Jag orkade bara äta och sova...tror jag sov runt 18-20 timmar om dygnet.
Mer
18 år 1 månad sedan #35512 av micke sd
Läs gärna mitt inlägg om bl.a. Zyprexa, Leponex samt Risperdal på länken nedan.

<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?p=3551...c.php?p=35511#p35511 [/url]<!-- l -->

/micke
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 1 månad sedan #35515 av
Svar från i ämnet vikt och annat
Nozinan hjälper mot allt, man tänker: Jag måste sova, jag bara måste sova, så här kan man inte ha det, jag måste sova.

Det är inte "trötthet" som gör att man måste sova, utan för att man ska få en väg ur det mentala stilleståndet. Paralysen. Men den kan nog vara skön relativt den med vid rät tillfälle.
  • minjan
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 1 månad sedan #35635 av minjan
Svar från minjan i ämnet vikt och annat
Jag har inte märkt av ngn trötthet än. Snarare är jag piggare än vanligt. Jag har diskat o putsat fönster o köpt hund.

Fast hungrig är jag, som en varg. Hetsåt igår. Idag också, fast jag har inte kompenserat för det idag iaf. *ångest*

Ska prova zabtak lr ranitidilin, när jag får pengar, ville ha dt på recept, men eftersom det inte är en psykmeds så ville läkaren inte skriva ut &gt;(