Citat från läkare/patienter

Mer
8 år 3 månader sedan - 5 år 9 månader sedan #795694 av Richard
En psykolog sa till mig när jag var ganska ung typ 20 år, o vi diskuterade min sexualitet; -Du får vara vad som helst, utom pedofil! Jag började skoja till det o sa att jag var nekrofil, men det fick jag inte heller vara. Nu vill jag inte försvara sådana, men det kan man väl egentligen inte hjälpa om man är? Man kan ju vara pedofil utan att begå övergrepp eller ladda hem barnporr. Skulle tro att man lider rätt mycket då...

Nu kom jag på en till...

När jag var i tonåren fick jag ofta vansinnesutbrott, som främst drabbade min pappa som jag bodde hos. En gång när jag var 18 så hade jag misshandlat honom (för att han hade tagit lite från min sprit, som han hade köpt åt mig för sina pengar). Men då orkade han inte mer o ringde polisen, som kom o körde mig till akuten (inte psykakuten, den vanliga). Pappa följde med. Så efter ett tag fick vi prata med en läkare (inte en psykiater), men alla läkare har en viss psykiatriutbildning.

Jag hade redan då ganska tunga mediciner som Mirtazapin, Tegretol, Sobril o Imovane. O så säger läkaren;
-Ja, det enda jag kommer är att när du känner att du håller på arg, så blunda o räkna till 10.

Jag klagade på svaret o sa nått i stil med;
-Jag har svår depression, ångest o exploderar ibland, o du säger att jag ska börja räkna?

Men hur som helst, så tog jag o min pappa en promenad som bra vänner hem igen efter nån timme.
Last edit: 5 år 9 månader sedan by Admin1.
Mer
8 år 1 månad sedan #815250 av Utomjordingen
När jag skulle hämta ett paket idag och stod i kön. Så var en kund som sa till kassörskan: - "Akta Dig för han, för han är en sån som hör röster!". Hon syftade på mig.
Mer
8 år 1 månad sedan #815403 av Amandara
Får du in gas i lägenheten?
Ööööööh. ....ja
Mer
8 år 1 månad sedan #815404 av Prosit
När jag stod vid operationsbordet igår på VFU och assisterade Operatören sa han: "Räck mig dilatatorn."
Mer
8 år 1 månad sedan #815445 av Nissegossen
Jag sade till min Psykiatriker, här har du en Metro så att du kan hålla dig ajour med verkligheten....

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 4 veckor sedan #816077 av LaPrincipessa
- Jag har gått upp så mycket i vikt att jag ligger på övervikt enligt BMI nu! /jag
- Bara så du vet så ser du inte överviktig ut! /psykiater
- Ja, men nu har jag kläder på mig! /jag
- Ja, det brukar man ju ha! /psykiater