Haldol

Mer
18 år 2 veckor sedan #37429 av Abzu
Svar från Abzu i ämnet Haldol
Haldol, även i så låg dos som 1mg kan ger besvärande muskelryckningar och darrningar i kroppen.
När jag åt 1 mg så darrade min händer nästan konstant och det ryckte i bland i ena armen. Men det gick över när jag slutade med Haldol.
Mer
18 år 2 veckor sedan #37456 av Sofie
Svar från Sofie i ämnet Haldol
Ush, hur många år tar det innan man får tardiv dyskinesi?
Jag har Haldol 1 mg.
Imorgon ska jag diskutera med min läkare om jag eventuellt kan byta. Tänker föreslå Risperdal.

Å andra sidan, nyare neuroleptika, det finns väl ingen större dokumentation på biverkningar eftersom preparaten inte har varit ute så länge att man kan se biverkningar på lång tid. ??

/Sofie
Mer
18 år 2 veckor sedan #37459 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Haldol
Sofie! Jag har skrivit om det förut! Jag har nu stått i stort sett i 32 år på enbart den gamla sortens neuroleptika.

Jag har inte fått det!

Jag tror på medicinen, och jag har tagit en medicin mot biverkningarna som heter Akineton, vilken är muskelavslappnande och är mot extra pyramidala biverkningar (Medicinskt betingad Parkisonism)

Jag har sett sådana som fått vad alla är rädda för att få.

Det Admin talar om är en realitet.

Men som sagt det har gått 32 år!

Jag tror inte ni behöver bekymra er för något inom de närmsta 50 åren!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
18 år 2 veckor sedan #37460 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Haldol
Och du Sofie! Jag fick flytande Haldol en gång. Jag skulle ha 25 ml flaskor 5 st om dagen. Jag stod på det! Det var en flaska med dos pipett där man egentligen skulle dosera dropp vis.

Jag fick ro ifrån rösterna i tre veckor, sedan kom de tillbaka och sade ; Nu är vi här igen! Nu har du haft din semester!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
18 år 2 veckor sedan #37462 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Haldol
Läggdags! Ha en bra dag i morgon! Nisse.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
18 år 2 veckor sedan #37492 av Sofie
Svar från Sofie i ämnet Haldol
Nissegossen,
Blir väldigt berörd av din historia, 32 år med neuroleptika!!

Har varit hos läkaren idag. Visst fick jag byta om jag var beredd att ta konsekvenserna. Men beslutet blev att byta till Haldol droppar istället, eftersom det är lättare att finjustera dosen. Kommer börja med att sänka från 1 mg till 0,9 mg.

/Sofie