Antideppresiva mediciner.

  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 2 veckor sedan #37603 av
Jag har ett stort problem som jag upplever det. Antideppresiva mediciner fungerar bra ett tag sen trappas effekten ner eller helt uteblir. Det spelar tydligen ingen roll vilken av preparatena som jag intar. Har nu haft Zoloft,seroscand,citalopram, zoloft och nu slutligen cymbalta. Är etc behandling det enda som återstå?
Jag har själmant slutat med medicinerna med utsättnings symtom som föjld, men det hare varit värt den eftersom den sen har gett effekt igen.
Vet inte riktigt vad jag ska göra?
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 2 veckor sedan #37606 av
Svar från i ämnet Antideppresiva mediciner.
glömde remeron.
Mer
18 år 2 veckor sedan #37614 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Antideppresiva mediciner.
Jag har läst att alla får inte effekt av antidepressiva utan det är bara cirka 75 %. Om antidepressiva inte ger effekt så höjer man först dosen. Om doshöjning inte hjälper byter man till ett annat preparat som verkar på ett annat sätt. Hjälper inte det kan man kombinera två olika antidepressiva som verkar på olika sätt.

Det går också att behandla depressioner med kognitiv beteendeterapi och det är både effektivt och bra. Motion är också bra om man är deprimerad, men den måste vara regelbunden 3-4 gånger i veckan och minst 30 minuters motion varje gång.