Vilket läkemedel är mest effektivt? Cipralex eller Cipramil?

Mer
3 år 6 månader sedan - 3 år 6 månader sedan #1294158 av Moonlight2
Vilket är bäst mot depression och social fobi?
Last edit: 3 år 6 månader sedan by Moonlight2.
Mer
3 år 6 månader sedan #1294160 av Geta
Efter min senaste psykos fick jag Cipralex. Märkte ingen effekt.
Mer
3 år 6 månader sedan #1294164 av Drummer

Moonlight2 skrev: Vilket är bäst mot depression och social fobi?


Jag har blivit av med en del Social Fobi av Anafranil! Det bästa mot Social Fobi är nog Seroxat och Zoloft! Vid Social Fobi så ser man ofta ner på sig själv och känner sig osäker blyg och ful. Man får inte rätt proportioner på saker och ting. Terapi kan hjälpa när medicineringen börjar verka! Man är oftast inte upplagd för terapi när man mår jävligt dåligt. Social Fobi kan göra en deprimerad också. Man vågar inte stå i centrum för andras blickar!
Mer
3 år 6 månader sedan - 3 år 6 månader sedan #1294165 av Moonlight2
Jag har tagit zoloft senaste åren mot depression och social fobi. Till slut slutade de att funka, jag blev deprimerad och bytte till cipramil. Blev uppåt och pigg igen sen deprimerad igen. Nu tar jag cipralex 20 mg. Jag har fortfarande svår social fobi, haft i många år. Och nu är jag också depimerad. Känner ingen glädje mer. Tar 75 mg seroquel. Enda som hjälper mig nu för stunden är sobril. I våras var jag väldigt deprimerad och bytte då till cipramil. Nu är jag igen här med ångest, paranoia, social fobi och väldigt deprimerad. Har aldrig fått nån ordentlig diagnos. Kan jag vara schizoaffektiv?

Jag har svårt att komma mig ut. Jag undviker grannar till max. Tror att dom tycker och tänker konstigt om mig för att jag undviker kontakt. Har svårt att sitta och äta med folk jag ej känner väl. Vill helst sitta i ett hörn annars får jag ångest. Undviker helst ögonkontakt så mycket som möjligt. Känns som folk glor och har koll på mig. Känslan av att någon iakttar mig.
Last edit: 3 år 6 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 6 månader sedan #1294167 av Drummer
Verkar som du har Paranoia också? Som Admin beskriver så ökar paranoia av ångest, oro och depression. Vid depression brukar man oftast inte känna igen sig själv. Allt det man brann för är borta och livet är ett grått streck.
Mer
3 år 6 månader sedan #1294172 av Zoidar
Sertralin, funkade för mig mot socialfobi, är det samma som zoloft?

Anchored in Christ ✟