Fuskar med Antabusen...

Mer
7 år 6 månader sedan #867453 av Richard
Jag har utskrivet Antabus som jag ska ta 200 mg på måndag, onsdag o fredag. Men det funkar inte. På fredagar dricker jag alltid runt 10-12 starköl, så då tar jag de aldrig. Ofta dricker jag andra dagar också, o då struntar jag i den. De hjälper ibland, om jag är tveksam innan jag ska till Spiran, om vad jag ska göra på eftermiddagen, så tar jag en Antabus, då har jag ibland känt senare typ; -Fan, att jag tog en, nu kan jag inte dricka öl. O då har det ju hjälp.

Syftet med Antabus är att man tar de regelbundet o ska sluta helt med drickandet. Sen har jag märkt, att jag bryter ner den ganska fort, eftersom jag kan dricka hur mycket som helst dagen efter jag har tagit Antabus. Sen vill jag inte vara utan mina fredagsöl. Jag vill bara sluta dricka på andra dagar. Det kan låta enkelt, att bara ta den varje dag utom fredag, men det är det inte... Dessutom sliter Antabus själv en hel del på levern, så det är inte bra att ta varje dag.

Ja, jag vet inte vad frågan ska vara... Men nån kanske har tips hur man bäst ska utnyttja den?

Jag har tänkt på att be själv att få ta den övervakat av nån.
Mer
7 år 6 månader sedan #867490 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Fuskar med Antabusen...
De tabletterna antabus, brinner som metatabletter gjorde förr. Har du provat?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Besökare
  • Besökare
7 år 6 månader sedan #867491 av
Svar från i ämnet Fuskar med Antabusen...
Jag gick till beroendemottagningen två ggr i veckan, visste inte att dom betrodde folk med eget Antabus-intag.
Mer
7 år 6 månader sedan #867511 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Fuskar med Antabusen...
Jag frågade efter det.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 6 månader sedan #867549 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Fuskar med Antabusen...
Jag blåste två promille med Antabus. Visst går det att dricka på den.
Mer
7 år 6 månader sedan #867551 av mopa
Svar från mopa i ämnet Fuskar med Antabusen...
När jag hade antabus kom dom med tabletten o såg att jag tog den. Kommer ihåg vad illa den smakade.