Abilify + Risperdal

Mer
18 år 2 dagar sedan #38852 av Anki
Ngn som vet hur länge det tar för Risperdal Consta (injektioner) att gå ur blodet? Risperdalen ligger ju i depå i musklerna.

Uttjatat men berätta gärna vilka erfarenheter, goda/dåliga, ni har av Abilify....
Mer
18 år 1 dag sedan #38867 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Abilify + Risperdal
Jag har kollat i FASS och det tar 7-8 veckor för Risperdal Consta att helt försvinna ur kroppen. Preparatet ligger kvar ganska länge alltså, eftersom det är ett depåpreparat.
Mer
18 år 1 dag sedan #38882 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Abilify + Risperdal
Jag firar ett år med Abilify nu. Dosen var från början 10 mg men jag fick problem med min blodsockerkontroll så sedan dess har jag tagit 5 mg. Den minidosen är väl egentligen för liten, men jag känner av en viss rastlöshet + att jag sover bra på natten = medicinen har effekt. Jag hör "goda röster" så de behöver inte medicineras bort, annars hade jag nog behövt höja till över 10 mg eftersom de inte försvann när jag hade 10 mg första halvåret. Rösterna har blivit mindre intensiva på sistone, så de kanske försvinner med åren, jag är 43 år.

Just nu känner jag mig vårtrött efter ett långt vinteride. Det verkar som om Abilify inte påverkar mina negativa symptom så mycket, kanske beror det på att jag tar för liten dos. Men, jag tror jag kan kämpa igång den här kroppen och bli sommaraktiv utan doshöjning! Sjukvården vill nog gärna prova antidepp på mig, men jag tvekar. Blir inte antipsyk och antidepp motverkande? Jag läser att många här har både och. Jag vill försöka klara mig utan sömnmedel och utan antidepp. Än så länge går det bra :)

Prata inte med hat i munnen!
Mer
18 år 1 dag sedan #38896 av Anki
Svar från Anki i ämnet Abilify + Risperdal
Tack för era svar :)
Mer
18 år 19 timmar sedan #38980 av Anki
Svar från Anki i ämnet Abilify + Risperdal
Admin, är det 7-8 veckor efter sista injektionen? Preparatet ligger ju 14 dgr i depå innan det utsöndras. Var i FASS hittade du infon?
Mer
18 år 17 timmar sedan #38990 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Abilify + Risperdal
Det står längst ner på sidan under rubriken Farmakokinetik:

Eliminationsfasen är avslutad ca 7 till 8 veckor efter den senaste injektionen.

dvs efter 7-8 veckor efter senaste injektionen är Risperdalen helt borta.