sömn

Mer
18 år 2 veckor sedan #38859 av Undrande
sömn skapades av Undrande
Jag har ju käkat upp allt NZ nu snart, och det funkar inte så bra heller.


Jag behöver en ny sömnmedicin.
Men vilken?
Jag gillar ju stil noct, för mig är den precis vad som behövs, men den kan jag inte äta på 6 mån, det funkar inte så jag äter upp hela paketet o gör skumma degar osv.

Imovan är för bitter.

sonata för mesig.

rohypnol däckar mig för mkt,
Bara avslappnande, inte sömnfönsteröppnande heller, som stil noct är..

propavan också, + att jag får restless legs, och det är inte små problem...
dessutom är det neuroleptika.
Jag vägrar neuroleptika, theralen, nozinan osv.

Är det bara halcion kvar då?
jag dircker inte heller, det funkar inte, försökte igår, men det blev bara 2 öl.
Mer öl gör mig bara ..hmm..ja..sjuk?

Jag ska ringa doktorn nästa vecka så ska han skriva nya recept.
Mer
18 år 2 veckor sedan #38861 av Aspergergirl
Svar från Aspergergirl i ämnet sömn
Jag har inga tips att komma med. Själv får jag Flunitrazepam (Rohypnol) och det fungerar bra för mig. Hoppas du får något bra av läkaren. Förresten! Kanske du kan prova Remeron-s/Mirtazapin som är ett antidepressivt preparat med tröttande verkan?

/A
Mer
18 år 2 veckor sedan #38862 av Saari
Svar från Saari i ämnet sömn
Pröva Lergigan! Det är egentligen tänkt som lugnande, men för mig funkar det bra att ta till kvällen för att kunna sova. Dessutom är det inte bensobesläktat.

Äter du något antidepressivt? Jag äter Fluoxetin och hade ett tag Remeron som tilläggsmedicin till natten eftersom den gör en trött. Tyvärr gick jag upp i vikt av den så jag slutade. Men den funkade och den kanske funkar för dig!

Den hemskt bittra smaken man får av Imovane går över efter ett antal dagars användande.

Finns många alternativ!
Mer
18 år 1 vecka sedan #38874 av Aspergergirl
Svar från Aspergergirl i ämnet sömn
Jag har haft Imovane under en längre tid och för mig så försvann inte den bittra smaken. Tyvärr! /A
Mer
18 år 1 vecka sedan #38879 av Saari
Svar från Saari i ämnet sömn
Åh! Aha. Ja okej, vi reagerar ju olika på mediciner :)
Mer
18 år 1 vecka sedan #38889 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet sömn
Theralen?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum