sömn

Mer
18 år 1 vecka sedan #38891 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet sömn
Jag har Theralen tabletter, har möjlighet att ta 4-6 st, 5 mg till natten.
Det är ett antihistaminpreparat, alltså användbart vid allergier, samt människor med missbruksproblem.

Terapeutisk dos är cirka 35-40 mg vid missbruk. Den är sedativ, ta den till Rapport och gå och lägg dig efter TV4-Nyherterna så sover du!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
18 år 1 vecka sedan #38893 av Saari
Svar från Saari i ämnet sömn
Theralen gjorde ingenting för mig. Usch vad jobbigt med att det är så individuellt!
  • osso
  • Besökare
  • Besökare
18 år 1 vecka sedan #38897 av osso
Svar från osso i ämnet sömn
När jag tar en kvarts theralen till natten så får jag muskel och ledverk, svimmingsanfall och huvudvärk och mår frukatansvärt illa.

Maj
Mer
18 år 1 vecka sedan #38917 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet sömn
Kan det vara skillnad på flickor/pojkar, eller vilken ålder man är i?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
18 år 1 vecka sedan #38921 av Undrande
Svar från Undrande i ämnet sömn
Tack för alla svaren!

aspergergirl: Jo, men jag tror då du har problem att slappna av,. det hjälper rohypnol bra mot, man blir som en "klump"
men jag somnar inte av det, bara ligger..smådöd...
Det enda det e bra till e när man ska tex opereras, men mann får dem inte ens då nuförtiden.

Fast det ska jag fixa så jag får nästa ggn. Helt sjukt att vara så orolig ju.
______

saari: Jag har hat lergigan, jag har provat alla de där utom atarax.
Men det ..ja..den är bäst av de där missbrukslugnande, för döen ger minst bivrkningar, men det är ju ingen knock-out-droppe direkt.
Jag fick mani av fluxotein. Skumt att ta dentillsammans med remeron dock?
Jag är lite tveksam till remeron, det har vart en del problem med den när man studerar litteraturen. Dessutom så står det att missbrukare ska få dem, och jag e känslig för att kallas missbrukare av ngn som har makt över mig, vilket jag funderar på omde gör om jag får den..
Sen måste jag gå ner i vikt. jag tog ett foto, och jag ser ut som en fet don pedro.
Jag får inte bli fetare, då kommer jag aldrig att kunna våga träffa en kvinna eller ens gå på badstranden.
Vågar jag ju inte ändå...men du förstår...får inte bli värre.
Fluxet var bra så, man gick ner i vikt.
har ett paket i köksskåpet faktiskt, men när jag tar dem sover jag inte alls.

Tycker det r konstigt att theralen inte fungerade på dig, jag känner till grova knarkare som blir helt väck av den.
När jag fick den visade jag den för en snubbe o han sa att jag kunde sälja dem
8O

Imovan kan jag inte äta pga bitterheten. Sen tycker jag den är sämre än stil noct när det gäller att klubba en för sömn, och interlude verkar ha såna problem med att sluta med den att man kan undra lite...

Så...finns det alternativ verkligen?
Jag är inte rädd för benzo, jag vil nog ha halcion.
Det e väl...sista hoppet...

_________

Nissegossen: theralen är för segt, det stänger av skallen.
jag somnade inte av den, men jag var tvungen att sova, det var så horribelt!
Men om jag tog en theralen till stil nocten så...ja...men benzo är bättre då. En nitrazepam och en stilnoct får man lite av båda världar.
Men som sagt, jag har ätit dem för mkt. Och ntrazepamen har jag mest kört som stesolidgrej, en fjärdis när man ska gå ut.

________

PSR: Kolla om du kan prova en 2,5 mg nitrazepam och en 5 mg stilnoct tillsammans? Först tar du NZ, sen när du känner den funkar o du blir seg tar du stil nocten o går o lägger dig.
För mig är det väldigt effektivt(även om jag hade 5 mg nz och 10mg stil noct)

Du öär ju ingen missbruksperosnlighet, så du ehöver nog inte avar så rädd för benzo, om du inte ökar dosen under lång tid.

____________

Maj: jepp, så blev det typ för mig med, men jag tog 4 st då.
Theralen är inget för mig.


Är det ngn som provat halcion här?
Den blev skandaliserad av roche 1991 pga de ville kränga rohypnol, gillade inte konkuirrensen, men den halveras på 1,5 timmar, det gillar vi.
Tor inte den e väre än stil noct, mankan ju spejsa ur fint där me om man vill..

kallades "fligtpill" för man kunde ta den o sova under en flygning över atlanten, så man slapp lida.
Mer
18 år 1 vecka sedan #38940 av Undrande
Svar från Undrande i ämnet sömn
ja, ngn sömn blir det nog inte på ett tag nu dårå.

o ingen mat heller.

.
Och ingen motion, jag ska inte gå ut.


jag orkar inte vara med i detta samhälle.
Jag har suttit och läst nyheter, ekonomiska rapporter och politikers tankar.
jag är så uppfylld av hat pga att alla ljuger och "tycker".