Ringer mobila akutenheten. fy sjutton.

Mer
7 år 3 månader sedan #901214 av Lelle
är det zyprexa? jag ska snart ta en, tar alltid vid 19 på kvällen
Mer
7 år 3 månader sedan #901260 av Friberg

733215 skrev: Du ska ta kontakt med en läkare, men lägg inte in dig på slutenvården, där mår du inte bättre.

Är det din egen erfarenhet eller refererar du till någon studie? Tänk om personen som mår dåligt faktiskt BÖR ligga på slutenvården för att förhindra suicid. Många patienter känner sig trygga av att veta att personal finns till hands dygnet runt. Jag tycker att du ska vara försiktig med att generalisera på det sättet. Men visst alla mår inte bättre av att vara på sjukhus, men för vissa är det livräddande.
Mer
7 år 3 månader sedan #901265 av Lelle
om jag ska avslöja vad jag tycker, så tycker jag att det inte är fel med slutenvård. och personalen är inte onda. de vill hjälpa till dom flesta.
Mer
7 år 3 månader sedan #901268 av Geta
Ja, det kan vara lösningen att vara inlagd om man har självmordstankar.
Mer
7 år 3 månader sedan #901270 av memphis
Jag lade in mig en gång för att få skydd. Från den som var ute efter att eventuellt låta döda mig. Det var riktigt skönt faktiskt att vara däruppe på låst avdelning, väldigt svårt för nån att komma åt mig där.
Mer
7 år 3 månader sedan #901434 av Admin1
Clozapine är det antipsykotika, som brukar ges vid självmordstankar. Clozapine minskar också självmord. Efter inläggning brukar självmordsrisken vara förhöjd i minst 6 månader. Så det bör man tänka på.