Hur skönt blir det att ta medicin tillsammans med alkohol?

Mer
7 år 2 månader sedan #903345 av Nissegossen
Vakten som ville vara ledig, visade på vaktbrickan och batongen, han lämnade det i garderoben och garderobiären varande mig, ta inte på dig brickan och batongen, lämna dem där annars utger du dig för myndighetsperson och det är olagligt.Det var bara den gubben jag inte släppte in, samtidigt som mina kompisar i lokalen hade ställt upp mangrant.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 2 månader sedan #903347 av Nissegossen
Som jag frågade en gammal klasskamrat som bor nära här i sitt föräldrahem troligtvis i villa, Jag frågade honom, varför blev jag alltid uttagen som målvakt eller back? Du var inte rädd av dig var svaret.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 2 månader sedan #903581 av Admin1

Drummer skrev: Apropå Jockes önskan att få Solian! Kan man dricka alkohol på den medicinen ibland Admin?


Alkohol kan öka risken för biverkningar och ofta brukar det vara trötthet. Vanligaste biverkan av Solian är att man känner sig skakig eller rastlös.
Mer
7 år 2 månader sedan #903586 av Amandara
Mediciner ihop med alkohol är bara negativt tänker jag.....främst att självmordsrisken ökar.....samtidigt ger alkohol positiva effekter som glädje, distraktion.....svår avvägning vad som är bra dåligt.....upp till individen kanske....
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
7 år 2 månader sedan #903591 av Jocke
Ja, det är beroende på vad man tål, behöver inte dricka så mycket för att bli på snusen. Men det finns vissa mediciner som absolut inte är kompatibla med alkohol, solian vet jag för lite om. Men naturligtvis det är aldrig bra att mixa dessa ingredienser!

Men visst är det som du säger Amandara, en svår avvägning kring om man ska dricka eller inte. Men just nu känner jag att jag har en viss kontroll, men på slutet av ölkvällen kanske man inte dagen efter kommer ihåg vad man skrev på viska.

Så bara det vore en varningssignal som borde väcka upp en? Men det är klart man minns inte alltid vanliga kvällar heller ibland.

Vars är världen på väg?
Mer
7 år 2 månader sedan #903596 av memphis
ja det tycker jag att jag känner igen. jag kan nästan ha minnesluckor fast jag inte druckit alls. men blir jag påmind så minns jag det såklart. kan ge mig lite ångest om det ligger mycket papper skrivna på vid sängen när jag vaknar för då har jag legat o nattshoppat, beställt grejer. men jag har absolut inte druckit kvällen före men det är samma känsla: oh nej helvete vad har jag gjort nu?!! oftast är det ingen fara.