Alla som tar Abilify, vad äter ni en vanlig dag?

Mer
7 år 2 månader sedan #911973 av Lelle
jag fick viktuppgång på abilify vid 7,10,15 och 22 mg doserna pågrund av mycket svår hunger. Högsta dosen dock, 30 mg gav dock ingen hunger.
Mer
7 år 2 månader sedan #912037 av Pudel
Hur såg biverkningarna ut på 30 mg?
Mer
7 år 2 månader sedan #912059 av Admin1
Enligt experten i Stockholm på antipsykotika, så har inte Abilify och Risperdal uttalade störningar av ämnesomsättningen. Zeldox har sämst antipsykotisk effekt.
www.viska.se/nya-lakemedel/lakemedel/688...armaka-som-ger-fetma
Mer
7 år 2 månader sedan #912062 av Pudel
Nähä.. Då får man väl hålla sig till "hälsosam mat" och "regelbunden fysisk aktivitet" då. Och sluta röka, för den som gör det.

Kort sagt, allt som är lättare sagt än gjort.

.. och personligen måste jag säga att 7% viktuppgång är rätt mycket ändå :/
Mer
7 år 2 månader sedan #912096 av maria-w
Frukost: en macka
Mellis: frukt
Lunch: youghurt och müsli
Mellis: en macka
Middag: 2.5 dl mat
Kvällsmat: en frukt

Gick upp 5 kilo så därför försöker jag följa den här kostplanen men det är väl tveksamt om jag kommer att hålla den eftersom jag äter zyprexa oxå som gör mig tjock. Så trött på att gå upp i vikt. Blir så deppig av det.
5 mg abilify, 10 mg zyprexa.
Mer
7 år 2 månader sedan #912277 av Pudel
Detta ska kanske vara i en egen tråd, men eftersom det har med mat och Abilify att göra så kör jag här istället:

Är mycket känslig i blodsockret, detligger i släkten, och upplever att mina blodsockerfall kommer oftare (dagligen) nu när jag äter Abilify. Är det fler som upplever liknande? Vet ju att blodsocker kan påverkas (läs: ge diabetes), men då går ju blodsockret främst upp, om jag förstår diabetes rätt? Någon? Eller är det allt kaffe som är boven?