Hur behåller ni vikten och inte dör i övervikt?

Mer
7 år 1 månad sedan #910233 av Cosmos
Ajdå, då vet jag vad jag har att vänta mig. "Det är något primitivt över det", hahahaha, bra!
Mer
7 år 1 månad sedan #910329 av notwoodstock
Slåss jag också mot övervikten. Jag tror på fasta och halva ransoner för att kunna gå ner i vikt.

Oc:h: Ät inte på kvällen!
Mer
7 år 1 månad sedan #910341 av Utomjordingen
jag kämpar också mot övervikt :(. jag var till vårdcentralen för ca 1 år sedan och pratade med en läkare om att jag ville ha xenical eller reductil som är mediciner för viktnedgång..
läkaren sa att min övervikt till 90% beror på min medicinering. jag fick inte någon av medcinerna så länge jag äter zyprexa,mirtazapin,anafranil som alla har viktuppgång som biverkan, men kommer få något mot viknedgång om jag slutar med mina mediciner :(
Mer
7 år 1 månad sedan #910411 av Admin1
Jag väger nu 74 kg. Väger nu mindre än jag insjuknade. Gått ner från 81,6 kg på drygt en vecka.
Mer
7 år 1 månad sedan #910412 av Geta
Du får lägga in mycket smör och grädde i kosten.
Mer
7 år 1 månad sedan #910438 av Nissegossen

notwoodstock skrev: Slåss jag också mot övervikten. Jag tror på fasta och halva ransoner för att kunna gå ner i vikt.

Oc:h: Ät inte på kvällen!

På natten ofta efter några timmars sömn går jag upp och går på toa, i samband med det går jag ut i köket och tar fram en skål och i går en portion yoghurt, med grädde. varför? Jo det land som herren sade som Israels folk skulle få, var ett land som flyter av gräddmjölk med honung. Därav att jag alltid köper yoghurt med honung och häller i grädde, då är det här landet där vi kan dricka gräddmjölk och honung varje dag det förlovade landet

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum