Är du mindre intelligent nu när du tar medicin?

Mer
7 år 1 månad sedan #912047 av Admin1
Du kan testa din hjärnfunktion och upptäcka dina brister i testet Test my brain. Mitt ordminne var sämre än normalt och sedan var reaktionstiden sämre. I övrigt var jag bättre än normalt eller mycket bättre än normalt.
testmybrain.org/
Mer
7 år 1 månad sedan #912204 av IngeF

Richard skrev: Jo, jag har blivit mindre intelligent. Jag ligger i.o.f. lite över medel-IQ, fick 7 eller 8 vid mönstringen o 129 på Mensas riktiga test. Nu orkar jag inte med matematik eller typ sådana här frågor; "Vilken figur kommer sen?". Om det beror på medicinering eller ålder vet jag inte. Men det var nån här, eller om det var på Aspergerforum, som hade följt mig sen 2002 på Flashback, o sa att mina inlägg nu är slöare eller dummare...

Läste nån artikel om att Haldol "krymper" hjärnan, som jag ätit sen 2002. Men min psykiater sa att det inte stämde...

Om man ikke bruker det man har lært vil mye av det glemmes, syk eller ei.
Mer
7 år 1 månad sedan #912305 av Admin1
Effekten av Haldol på nervcellsdöd gäller nog enbart schizofreni. Bipolära verkar inte få nervcellsdöd, men de har affektiva psykoser, som ger mindre funktionsförluster.
Mer
7 år 1 månad sedan #912309 av Drummer
Ja, det är jag! Latuda fungerar mot den värsta ångesten och psykosen men känner mig lite trögtänkt ibland! Men jag har märkt att det blir bättre med social träning!
Mer
7 år 1 månad sedan #912575 av Admin1
Tankeförmågan kan förbättras om du kör konditionsträning i 3 månader. Särskilt den sociala förmågan kan förbättras med 60 %.