Är du mindre intelligent nu när du tar medicin?

Mer
7 år 1 månad sedan #911509 av Admin1
IQ sänks lite vid schizofreni och c:a 10 %. Spelar inte så stor roll. Det som skadar oss är dålig social förmåga, som gör jobb svårt att klara av. De med bipolär har bättre social förmåga och klarar av att jobba bättre. Antipsykotika förbättrar ofta lite kognitiv förmåga.
Mer
7 år 1 månad sedan #911522 av Zoidar
Haha IQ sänks? Verkligen? Är det sjukdomen schizofreni som gör det eller antipsykotikan? Vad händer med EQ?

Anchored in Christ ✟

Mer
7 år 1 månad sedan #911549 av notwoodstock
Jag rekommenderar noggrann inställning av dosen!
Mer
7 år 1 månad sedan #911571 av IngeF

Geta skrev: Senast som jag var psykotisk var jag rent av korkad. Jag köpte en splitterny bil som jag
skulle ha att fly i om det blev krig. Då jag inte hade kört bil på flera år var jag skräckslagen
för att köra. Var tvungen att lämna tillbaka den. Förlorade 50 000 kr på affären.

Akkurat den historien der skyldes nok mer galskap enn dårskap, Geta. Etter psykosedebut har jeg problemer med å holde tråden i skjønnlitterære tekster, hvilket er litt merkelig, ettersom min engelsklærer var fast bestemt på at jeg skulle bli litteraturviter.
Mer
7 år 1 månad sedan #911592 av Richard
Jo, jag har blivit mindre intelligent. Jag ligger i.o.f. lite över medel-IQ, fick 7 eller 8 vid mönstringen o 129 på Mensas riktiga test. Nu orkar jag inte med matematik eller typ sådana här frågor; "Vilken figur kommer sen?". Om det beror på medicinering eller ålder vet jag inte. Men det var nån här, eller om det var på Aspergerforum, som hade följt mig sen 2002 på Flashback, o sa att mina inlägg nu är slöare eller dummare...

Läste nån artikel om att Haldol "krymper" hjärnan, som jag ätit sen 2002. Men min psykiater sa att det inte stämde...
Mer
7 år 1 månad sedan #911630 av Amandara
Jag är mindre intelligent överhuvudtaget sedan jag blev sjuk tfa kognitiva nedsättning ar och skral uthållighet....tror medicinerna snarast förbättrar situationen. Omedicinerad har jag som ett pajat kärnkraftverk i huvudet - inte så smart.