Varför jag slarvar med medicineringen

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 3 veckor sedan #1242643 av Fantasio
Själv märker jag ingen skillnad på när jag medicinerar och när jag inte gör det. Som tur är har jag aldrig varit aggressiv. Jag vet en kille med asperger och ADHD och han klagar ofta på medicinen och att han blir på dåligt humör av den, eller att han blir orolig och vad det nu kan vara.
Mer
4 år 3 veckor sedan #1242653 av Geta
Fantasio,

Vi här på Viska märker, när du är orolig och arg på vårdpersonalen.
Mer
4 år 3 veckor sedan #1242807 av Admin1

Fantasio skrev: Nu förstår jag. Men väldigt tråkigt att vara sjuk och tvingas medicinera.

Ja, men du är pigg på att peta i dig benso, så Clozapinet borde inte vara ett problem.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 6 månader sedan #1289371 av Fantasio
Jag blir trött av Clozapine och Nozinan. Benso är bättre, skänker mig ett inre lugn. Jag tog min medicin igår, men inte i förrgår el dagen innan det.
Mer
3 år 6 månader sedan #1289375 av Geta
Om du tog medicinen mer regelbundet och blev stabil, så kunde doserna minskas och du skulle då bli mindre trött, Fantasio.
Mer
3 år 6 månader sedan #1289379 av Nissegossen
Varför? Beprövad vetenskap säger annat. Om du tog fasta vad vetenskapen säger dvs ta medicinen så mår du bättre som den läkare som sade du skall ta den här medicinen och vi kan droga ned dig så du går som en zombie, men det är inte önskvärt, vi skall sänka medicinen så att du har kvar symptom kvar på din sjukdom, men får mer kvar utav ditt intellekt! Är inte det bättre än att må dåligt hela tiden och måste döva dig själv, med ett gift kallat benso?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum