Varför jag slarvar med medicineringen

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 1 månad sedan #1237779 av Fantasio
Jag ska snart ta kvällsmedicinerna. Jag tar en Nozinan, ej två som jag ska. Måste ju ur sängen vid elva imorgon. Clozpainet har jag skött riktigt bra. Bara nån enstaka kväll jag bommat den.
Mer
4 år 1 månad sedan #1237785 av memphis
Jag kommer inte att slarva med medicinen nu när jag ska få injektioner, och bara ska äta en medicin (quetiapin). Sen måste jag nog äta levaxin ett tag till också, den som jag äter p g a litium behandling. Den kan jag sluta med om sköldkörtelhormonet rättar till sig.
Mer
4 år 1 månad sedan #1237787 av Amandara
Jag satte ut venlafaxin cold turkey en gång. Från 225 mg till noll. Spydde och mådde askasst. Overklighetskänslor och liksom elstötar i nervsystemet. Så jag fick gå tillbaka till 225 mg. Jag får rätt störig urinretention av venlafaxin så nu, efter sepsisen med akut njursvikt och att jag inte kunde kissa efter massor med dropp typ 3 påsar samtidigt...nu är vi på gång med utsättning av venlafaxin - långsam nedtrappning den här gången. Sätter ner 37.5 mg var 3e vecka och är nu nere på 75 mg. Urinretentionen är bättre, jag behöver inte ta i för kung och fosterland för att tömma blåsan. Its suck a blizz. Men jag har ändå kvar urinretention, att blåsan inte tömmer frivilligt.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 1 månad sedan #1237968 av Fantasio
Min kp ringde om att Zypadhera-gruppen är inställd. Denne hade även sett att jag var uppe på akutenheten. Kp:n kläckte ut sig nåt i stil med att jag slarvat med Clozpainet. Men det hade jag ju inte, bara nån kväll. Man kan ju försämras ändå. Jag blev lite stött.
Mer
4 år 1 månad sedan #1238138 av Admin1
Men det är mycket viktigt att alltid ta Clozapine för gör man det inte kan snabbt en psykos flamma upp.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 1 månad sedan #1238163 av Fantasio
Jag har nu ingen överdriven trötthet av Clozapine, därför är jag mer benägen att ta den.