Ni som har testat alla mediciner, upplever ni att ert ps

Mer
7 år 3 veckor sedan #920455 av Admin1
Har prövat 5 olika antipsykotika, som jag tyckte var likvärdiga. Är väl nu nästan frisk. Sämst var jag i början av första och enda psykosen. Hade dåligt närminne och lässvårigheter. Men det försvann och jag klarade mig bra eftersom jag aldrig fick någon mer psykos. Jag gjorde inte som alla andra att jag avbröt medicineringen utan jag har tagit antipsykotika hela tiden och därför klarat mig utan psykoser.

Det är psykoserna och inte antipsykotikan som knäcker en.
Mer
4 år 8 månader sedan - 4 år 8 månader sedan #1177839 av Cider
Vissa blir knäckta av biverkningar av antipsykotika men det är ju livsnödvändigt många gggr så man får man välja mellan pest eller kolera.
Last edit: 4 år 8 månader sedan by Cider.
Mer
4 år 8 månader sedan #1177969 av Admin1
Tror inte att folk blir knäckta av biverkningarna. Enligt Psykosregistret får bara 1 % allvarliga biverkningar, 8 % medelsvåra och 14 % lindriga. Majoriteten har inga besvär alls.
www.viska.se/information/statistik
Mer
4 år 8 månader sedan #1177971 av IngeF
Bivirkninger er doseavhengig. Tidligere hadde man en tendens til å overmedisinere. Er ganske sikker på at dosering betyr mer enn type medisin hva gjelder bivirkninger. Det er også meget diskutabelt om gamle typiske nevroleptika har verre bivirkiningsprofil enn de nyere atypiske preparatene. Latuda var i mitt tilfelle helt håpløst.
Mer
4 år 8 månader sedan #1178056 av Richard
Jag mår bra, men är eventuellt lite övermedicinerad med;
375 mg Venlafaxin
225 mg Lyrica
3 mg Haldol
2 mg Iktorivil
120 mg Theralen
7,5 mg Imovane

Biverkningar jag har;
Trötthet
Svettningar
Problem med det sexuella
Lite stel i ryggen
Mer
4 år 8 månader sedan - 4 år 8 månader sedan #1178104 av Lelle

Admin1 skrev: Jag gjorde inte som alla andra att jag avbröt medicineringen utan jag har tagit antipsykotika hela tiden och därför klarat mig utan psykoser.


Varför dra alla över en kam? Vad vet du om ifall människor tar sin medicin eller inte? Finns säkert många som inte avbrutit sin medicinering någonsin! Det var inte bara du! Översittarfasoner.
Last edit: 4 år 8 månader sedan by Lelle.