Ni som har testat alla mediciner, upplever ni att ert ps

Mer
7 år 3 veckor sedan #920138 av Lelle
jag hade också problem när jag ville byta medicin, fast att jag svällde gick upp massivt i vikt så ville de hålla kvar mig på den och det var abilify, men fick tillslut igenom att byta läkare och inte förrän då kunde jag byta ut abilify! Det görs för lite inom psykiatrin idag för att folk ska få ha sin idelavikt. kollar man statistik är de medicinerna som ger mest viktuppgång också dem som de skriver mest ut, många blir överviktiga genom psykiatrin idag
Mer
7 år 3 veckor sedan #920142 av Lelle
jag tycker dom inom psykiatrin borde lägga mer fokus på att folk får ha sin idealvikt och prova med andra mediciner och hitta alternativ om man går upp mycket i vikt på en medicin, men för lite görs idag
Mer
7 år 3 veckor sedan #920147 av Kurran
Hej,
Jag tror definitivt på att mitt psyke blivit förstört av all medicinering. Redan när jag fick Haldol första gången när jag var 16 år så ville jag inte ha dom. Svårigheten är att trappa ut till noll. Jag är på god väg.

Se Peter Götsche´s bok Dödlig psykiatri.
Mer
7 år 3 veckor sedan #920158 av MsTibbs
Jag blev dålig före jag fick min första medicin, terapi i flera år. Så det är inte medicinernas fel.
Mer
7 år 3 veckor sedan #920225 av Nissegossen
Inwatto har rätt svar!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 3 veckor sedan #920313 av Kurran
Ja jag har bytt läkemedel många gånger sedan dess. Men jag har inte upplevt att jag blivit bättre på någon medicin. Först nu när jag håller på att trappa ut helt känner jag att livet blir långsamt bättre :). Tyvärr har mina kognitiva förmågor blivit skadade dels av medicinering och dels av inaktivitet i flera år.

Ni som äter mycket neuroleptika och psykofarmaka - mår ni bra?