Ni som har testat alla mediciner, upplever ni att ert ps

Mer
7 år 3 veckor sedan #920147 av Kurran
Hej,
Jag tror definitivt på att mitt psyke blivit förstört av all medicinering. Redan när jag fick Haldol första gången när jag var 16 år så ville jag inte ha dom. Svårigheten är att trappa ut till noll. Jag är på god väg.

Se Peter Götsche´s bok Dödlig psykiatri.
Mer
7 år 3 veckor sedan #920158 av MsTibbs
Jag blev dålig före jag fick min första medicin, terapi i flera år. Så det är inte medicinernas fel.
Mer
7 år 3 veckor sedan #920225 av Nissegossen
Inwatto har rätt svar!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 3 veckor sedan #920313 av Kurran
Ja jag har bytt läkemedel många gånger sedan dess. Men jag har inte upplevt att jag blivit bättre på någon medicin. Först nu när jag håller på att trappa ut helt känner jag att livet blir långsamt bättre :). Tyvärr har mina kognitiva förmågor blivit skadade dels av medicinering och dels av inaktivitet i flera år.

Ni som äter mycket neuroleptika och psykofarmaka - mår ni bra?
Mer
7 år 2 veckor sedan #920455 av Admin1
Har prövat 5 olika antipsykotika, som jag tyckte var likvärdiga. Är väl nu nästan frisk. Sämst var jag i början av första och enda psykosen. Hade dåligt närminne och lässvårigheter. Men det försvann och jag klarade mig bra eftersom jag aldrig fick någon mer psykos. Jag gjorde inte som alla andra att jag avbröt medicineringen utan jag har tagit antipsykotika hela tiden och därför klarat mig utan psykoser.

Det är psykoserna och inte antipsykotikan som knäcker en.
Mer
4 år 8 månader sedan - 4 år 8 månader sedan #1177839 av Cider
Vissa blir knäckta av biverkningar av antipsykotika men det är ju livsnödvändigt många gggr så man får man välja mellan pest eller kolera.
Last edit: 4 år 8 månader sedan by Cider.