ny med.

Mer
17 år 11 månader sedan #40001 av lobo_angel
ny med. skapades av lobo_angel
Jag har bytt ut alla mina med. nu till några som visst skulle va bättre för mig. Bara liten fråga till er på forumet va ni tycker om dom. Både bra och mindre bra å dåliga saker gärna.

zyprexa 10mg
noxinan 15mg (vid behov=typ varje dag nu ialllafall)
Ziplikon 7,5 mg (me vid behov osv....)

skulle va intresant att höra va ni tycker om dom...

Hoppas ni alla där ute får en fortsatt trevlig kväll :D
  • Besökare
  • Besökare
17 år 11 månader sedan #40002 av
Svar från i ämnet ny med.
Ett råd - ta Nozinanen till natten så sover du ur bra.
Mer
17 år 11 månader sedan #40004 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet ny med.
Jag har haft alla tre medicinerna och de funkade bra för mig. Med Nozinan behövde jag ingen Zopiklon för sömnen.
  • Besökare
  • Besökare
17 år 11 månader sedan #40021 av
Svar från i ämnet ny med.
Hejsan..
Angående Zyprexa: Ha koll på din vikt, ät nyttigt, mycket motion.
Angående Nozinan: Nozinan fungerar bäst att ta vid ca 20.00 på kvällen så slipper man förhoppningsvis "hangover" effekten på morgonen..
Angående Zopiclone (Imovane): Zopiclone (Imovane) kan ge besk smak i munnen men det är oftast övergående.

Ett tips kan vara att du tar 5mg Nozinan på morgonen så kan det hjälpa en aning med att blockera viss ångest.
Nackdelen är att man kan bli seg i huvudet.

Jag har själv 50-100 mg Nozinan till kvällen.

Medicinen Zyprexa ger mig mycket jobbiga minnen. Jag vägde ca 93kg innan läkaren bestämde att jag skulle ha Zyprexa 30mg. resultatet av det blev att jag gick upp till 120kg.. :evil:
Men detta var för 2½ år sedan..
Nu är jag nere på min vikt som jag kan känna mig någorlunda nöjd med.
Om du märker av en kraftig viktuppgång till följd av Zyprexa så kan du ha i åtanke att Zeldox inte ger viktuppgång om jag har förstått det hela rätt..Admin du får rätta mig om jag har fel angående Zeldox.
  • One
  • Besökare
  • Besökare
17 år 11 månader sedan #40028 av One
Svar från One i ämnet ny med.

lobo_angel skrev: Jag har bytt ut alla mina med. nu till några som visst skulle va bättre för mig. Bara liten fråga till er på forumet va ni tycker om dom. Både bra och mindre bra å dåliga saker gärna.

zyprexa 10mg
noxinan 15mg (vid behov=typ varje dag nu ialllafall)
Ziplikon 7,5 mg (me vid behov osv....)

skulle va intresant att höra va ni tycker om dom...

Hoppas ni alla där ute får en fortsatt trevlig kväll :D

Förstår inte vad du ska ha två neuroleptika för. Plus insomning. Vad har du för läkare? Ngn som får betalt av läkemedelsbolagen?
Zyprexa har jag inte själv ngn erfarenhet av, men jag vet ändå hur det fungerar. Det blockerar alltför höga nivåer av ex dopamin som man anser är det som förorsaker tillstånd med vanföreställningar och röster. Själv har jag haft ett antal neuroleptika som inte har gjort ngt annat än att blockera mina känslor och stängt in mig i en bur av ångest. T ex av just Nozinan som gjorde mig till en zombie.
Känn efter. Är det verkligen för mycket känslor som är problemet, eller är det för lite känslor?. Vad kan medicinerna göra för att lösa dina problem?
Mer
17 år 11 månader sedan #40047 av killergirl
Svar från killergirl i ämnet ny med.
Jag har 3 neurleptika samt sömnmedicin...det hjälper mig..Men zyprexa som sagt håll kolla på vikten