ny med.

Mer
17 år 11 månader sedan #40070 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet ny med.
Zyprexa är troligen lite starkare än andra antipsykotika, men det kan bli problem med viktuppgång. 30 % av de som får Zyprexa drabbas av viktuppgång. Uppgången är störst de 4-6 första veckorna och sedan avtar det. Väg dig regelbundet särskilt i början. Motionera och tänk på vad du äter.
Om du går upp mer än 7 kg kontakta läkaren för råd vad ni skall göra för att stoppa viktuppgången.

Nozinan fick jag en gång när vanliga sömnmedel som Rohypnol inte hjälpte. Det var väldigt effektivt och jag sov som en stock av det. Nozinan används nog mest som sömnmedicin fastän det också har antipsykotisk effekt.
Mer
17 år 11 månader sedan #40080 av lobo_angel
Svar från lobo_angel i ämnet ny med.
tack allihopa för era svar... Ska va noga me vikten.

va å träffa dom idag igen och fick nu en medicin till Esucos 25mg vid behov, för (eller emot kanske tihihi) min ångest...
Mer
17 år 11 månader sedan #40094 av lobo_angel
Svar från lobo_angel i ämnet ny med.
nån som har nåt å säga om den lr nå mer om dom andra tro?
Mer
17 år 11 månader sedan #40102 av lobo_angel
Svar från lobo_angel i ämnet ny med.
förresten, går man ner igen om man slutar med dom?
jag har alltid varit lyckligt lottad me att va ganska smal nämligen lr e d som en kronisk biverkning? nu förstår min undran
Mer
17 år 11 månader sedan #40135 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet ny med.
Om man går upp väldigt mycket i vikt av Zyprexan så brukar man ofta byta till ett preparat som heter Zeldox, som inte har någon viktuppgång att tala om. Man brukar då oftast gå ner i vikt igen. Viktigt om man går upp mycket i vikt med Zyprexan är att man talar med sin läkare, så att viktuppgången inte blir för stor.

Esucos har jag själv inte prövat, men det är ett ganska beprövat preparat. Jag har för mig att det diskuterats här tidigare en gång, men alla fick inte effekt av det, vilket iofs är vanligt för de flesta läkemedel.
Mer
17 år 11 månader sedan #40143 av lobo_angel
Svar från lobo_angel i ämnet ny med.
ok track tack. dy verkar kunna det mesta admin :D