Benzodiazepiner är livsfarligt!

Mer
3 år 11 månader sedan #1255550 av Cosmos
På vilket sätt dör man av benzo? Är det hjärtat?
Mer
3 år 11 månader sedan #1255551 av wasp

Cosmos skrev: På vilket sätt dör man av benzo? Är det hjärtat?


Undrar jag också!!
Mer
3 år 11 månader sedan - 3 år 11 månader sedan #1255562 av Nissegossen
En anhörig jag träffade sade man kan missbruka benzo och alkohol i flera år och det går bra, men halten behöver inte vara hög, men då får man en åttafaldig berusningseffekt momentant och det pallar inte pumpen för, då hamnar du på bårhuset med en lapp på stortån där det står valium intoxikation. varför valium? Första benzo som kom
De som förr hade benzo lever inte längre och för mig är benzo, BIG BIG NO ett rött skynke

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 11 månader sedan by Nissegossen.
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
3 år 11 månader sedan #1255607 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Benzodiazepiner är livsfarligt!
NÄR DU GLÖMT AV ATT DU TAGIT DEM OCH BLANDAR MED ALKOHOL.
Mer
3 år 11 månader sedan #1255662 av Admin1
De som nyss fått Clozapine kan få hjärtkollaps av bensodiazepiner. Sedan har jag inte hört någon förklaring varför dödligheten ökar, men den gör det.
Mer
3 år 11 månader sedan - 3 år 11 månader sedan #1255666 av Richard
Jag skulle gissa på att det inte är bensodiazepinerna i sig som ökar dödligheten. Tippar mer på att det är den "livsstil" som många benzotorskar lever. Mycket missbruk o dåliga levnadsvanor som minskar livslängden hos de som använder benzo regelbundet. Jag håller på att trappa ner mina benzo, men lever ej hälsosamt. Röker, dricker för mycket, äter ohälsosamt, tränar aldrig mer än att cykla lite. Narkotikamissbruk har jag haft, men lyckats sluta med.
Last edit: 3 år 11 månader sedan by Richard.