Imovane

Mer
17 år 11 månader sedan #41269 av killergirl
Imovane skapades av killergirl
Är det någon som har tips på annan medicin eller knep...Tar två alltså 15 mg Imovane till natten men sover ändå inte...vet snart inte vad jag skall göra det är så jobbigt att ligga vaken med ångest hela natten....
Mer
17 år 11 månader sedan #41270 av Sylviaplath
Svar från Sylviaplath i ämnet Imovane
Mitt tips är det här. Minska gradvis på Imovane till I tablett, 1/2 tablett och sen en natt till 0 tabletter. Det här blir jobbigt, men det är det enda sättet att få tillbaka effekten. När du börjar igen börjar du med 1 tablett, och försöker växla ner till 1/2 tabletter då och då. Så fort du haft några nätter med 2 tabletter är det viktigt att växla ner.

Ibland kan tillägg med Imovane och/eller låga doser Nozinan hjälpa upp. Kan du träna på mental avslappning (sjukgymnast, band på apotek mm) kan det vara bra att att använda så långt möjligt. Försök också vara vaken på dagen om du kan, om du inte blir för övertrött så att du blir speedad. Försö,k också varva ner flera timmar innan du tänker lägga dig på kvällen, och försök göra det till en rutin. Hoppas det blir bättre!!!
Mer
17 år 11 månader sedan #41271 av killergirl
Svar från killergirl i ämnet Imovane
Tack för tipset det låter som det kommer att bli kämpigt man kanske som du däger ända vägen...jag äter nozinan oxå som du säger men alla dessa piller hjälper ej...känner mig så orolig och trött i själen...
Mer
17 år 11 månader sedan #41278 av frost
Svar från frost i ämnet Imovane
jag skulle föreslå flytande theralen. de hjälper snabbare, man sover och de har ångestdämpande effekt.
Mer
17 år 11 månader sedan #41282 av Saari
Svar från Saari i ämnet Imovane
Du skulle kunna kombinera Imovane med Theralen, Propavan eller Lergigan. Dessa preparat är inte vanebildande och för vissa är det ändå som att få en slägga i huvudet. Själv så har jag jobbiga sömnproblem och tar både Lergigan, Propavan och Stilnoct eller Imovane vissa kvällar. Ett tips är att ta det ganska tidigt på kvällen så det fått full effekt när du lägger dig. Vanebildande sömnmediciner är det bäst att ta strax innan man går isäng, för då känner man hur kroppen gradvis blir mer avslappnad. Går man isäng med ett luddigt huvud så är det lätt att man inte kan somna eftersom man inte känner sig lugnare. Så är det för mig i alla fall. Men ja, mitt tips är som sagt Lergigan, Propavan och/eller Theralen :) Själv känner jag inget av Theralen och knappt något av Propavan, men Lergigan hjälper mig med sömnen.
Mer
17 år 11 månader sedan #41299 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Imovane
När jag inte kunde sova en gång fick jag Nozinan och jag sov väldigt bra på den. Vilken dos av Nozinan använder du för att sova?