Imovane

Mer
17 år 11 månader sedan #41432 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Imovane
Jag kollade i FASS och mardrömmar finns inte angiven som biverkan för Propavan. Jag har själv använt Propavan i många år och hade inga problem med mardrömmar då.
Mer
17 år 11 månader sedan #41447 av erco
Svar från erco i ämnet imovane
Jag har provat allt. och nu tar jag 1.7 mltheralen+200 mg nozinan+ 2mg flunitrazepam. och nu kan jag sova.
p,s jag tar okså kl 20 32 mg trilafan + 150 mg truxal+ 2 mg iktorivil.
Hela min med lista är så här


kl 8 1.7 ml theralen + 150 mg truxal + 150 mg nozinan + 2 mg iktorivil
kl 12 1.7 ml theralen +100 mg truxal + 100 mg nozinan + 2 mg iktorivil + 100 mg nozinan
kl 16 1.7 ml theralen +100 mg truxal + 100 mg nozinan + 2 mg iktorivil + 100 mg nozinan.
kl 20 1.7 ml theralen +150 mg truxal + 200 mg nozinan + 2 mg iktorivil + 100 mg nozinan + 32 mg trilafon.
när jag ska lägga mig tar jag 2mg flunitrazepam. och nu kan jag sova.
Mer
17 år 11 månader sedan #41466 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Imovane
Erco, hur orkar du stå på benen med så mycket medicin... speciellt med Nozinan på dagen.... jag tycker synd om dig att du ska få sådana doser... jag hoppas att du kan få någon terapi som hjälper dig så att du kan klara dig med lite lägre medicin doser....
Mer
17 år 11 månader sedan #41470 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Imovane
Det var höga doser Nozinan du får Erco. Hur länge har du haft denna medicinering för det låter ganska mycket?
  • M
  • Besökare
  • Besökare
17 år 11 månader sedan #41486 av M
Svar från M i ämnet Imovane

killergirl skrev: Jag sover fortfarande dåligt fick rådet att ta lite mer propavan...sov kass inatt med mycket mardrömmar..är rädd börjar höra röster så smått igen....


När man har använt Imovane och gör ett uppehåll, kan man få mardrömmar dom första nätterna.

Bytte du ut Imovanen mot Propavan?

Kanske du slipper mardrömmar om du bara tar en bit av Imovanen också, och inte helslutar tvärt. Efter en natt med mardrömmar brukar man inte se fram emot en sån natt till.
Mer
17 år 11 månader sedan #41515 av erco
Svar från erco i ämnet Imovane

Admin1 skrev: Det var höga doser Nozinan du får Erco. Hur länge har du haft denna medicinering för det låter ganska mycket?

Jag har ättit mycke mer nozinan. Jag har gåt ner för tog jag 250 på morgonen 250 mitt på dagen och sen som vanligt.