Hur mycket energi har du?

Mer
6 år 7 månader sedan #971676 av Recard2016
+2 timmar promenad me hunden varje dag o ja orkar inte så mycket mer. Men blir ändå lite ärende, typ handla o gymmet när nu bara bröstet har läkt helt.
Mer
6 år 7 månader sedan #972121 av krokus
Svar från krokus i ämnet Hur mycket energi har du?

Carmen Al Kebab skrev: Hur mycket energi har du? Och vilken medicin & styrka tar du? Är du lat?

Det finns de som tycker att jag är "hurtig" som tränar på gymmet en del. Egentligen är det bara gymmet som jag orkar med, när jag kommer hem därifrån händer det ofta att jag sover i 2-3h på eftermiddagen. Svårt att svara på hur mycket energi jag har, men skulle gärna vilja ha mer energi!

Tar 30mg Abilify. Ibland är jag lat, speciellt när det gäller matlagning. Då känns det lättare att gå till mataffären, pizzerian eller någon hamburgerkedja, än att laga mat, även om det tar energi att gå dit. (Har ingen bil.)
Mer
6 år 7 månader sedan #972148 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Hur mycket energi har du?
Kaffekopp
Mer
6 år 7 månader sedan #972305 av Klanggedin
Tycker att ju längre jag sitter vid datorn desto svårare blir det att bibehålla energin. Vill man ha mer energi ska man aktivera sig fysiskt.
Mer
6 år 7 månader sedan #972306 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hur mycket energi har du?
I Kropp och själ tidigare idag togs hjärntrötthet upp. Tror att det även gäller vid schizofreni.
sverigesradio.se/sida/avsnitt/947796?programid=1272
Mer
6 år 7 månader sedan #972330 av Klanggedin
Absolut. Filtret som dom talar om är också ett problem för dom med schizofreni men också ADHD. Allting "invaderar" sinnena på en gång och då blir man fort trött i stökig miljö. Dom tar ju upp likheter mellan hjärntrötthet orsakad av hjärnskakning och av cancer men det finns också depressiv utmattning i form av utmattningsdepression som kommer utav för hög ansträngning under för lång period. Att sära på skada gjord av fysiskt trauma och psykisk sjukdom måste man nog göra. Ett likhetstecken för hon löperskan och Sofie Wannberg är att dom har pressat sig själv mycket innan skadan skedde.