Minns inte om jag tagit min morgonmedicin?

Mer
6 år 3 månader sedan #1017304 av Nissegossen
Sedan när klockan säger 7 på morgonen tar jag disken direkt, samt torkar av diskbänken, tömmer skörden av tomburkar på diskbänken, det ingår också i morgonrutinerna. Då spolar jag också toaletten, bara för att jag tänker på grannarna som har normala tider att rätta sig efter och ja, idag har jag hört dunka dunka i sängen från grannen. Lyhört? Javisst

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 3 månader sedan #1017319 av Richard
Jo, jag brukar också göra det. Men jag var osäker på om jag skulle lägga mig igen, då jag vaknade så tidigt. Idag vaknade jag tidigt igen, o kunde inte somna om.

Blir inte mycket sömn i dagarna... Blev väl runt 4,5 timmar i natt.
Mer
6 år 3 månader sedan #1017343 av Nissegossen
Det brukar för mig utan sömnmedel, då får jag vara glad om jag får 5-6 timmars sömn.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 3 månader sedan #1017345 av Zoidar
Kör också med dosett. Ibland tror jag att jag tagit medicinen och sen ser jag att medicinen ligger kvar i dosetten. Så, den är verkligen till nytta. Jag hade kunnat tänkta mig injektioner om de inte hade behövts ta så ofta. En gång i månaden hade jag kunnat stå ut med.

Nisse sätts trilafon i gluteusmuskeln, med en sån lång grön nål?

Anchored in Christ ✟

Mer
6 år 3 månader sedan #1017351 av 1Dave
Trevicta får man en gång var tredje månad Zoidar. Det är Paliperidon, samma som Xeplion och Invega. Och den injektionen kan man få antingen i axeln eller rumpan.

/Dave
Mer
6 år 3 månader sedan #1017355 av Nissegossen
Intramuskulärt på övre yttre kvadranten högt upp, att jag skriver övre yttre kvadranten är att det är skillnad på vilken skinka det gäller. Kan det i sömnen och en sjuksköterska lärde upp undersköterskor som läste till sköterska de fick sticka mig sedan jag instruerat dem hur göra samt att de fick peka in i huden var de tänkt sätta den, sedan sade jag högre upp längre ut till jag var nöjd, då hade de fattat det

Kan vårdhandboken vara tillräckligt? www.vardhandboken.se/Texter/Injektioner/Intramuskular-im/

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum