Clozapine!

Mer
5 år 11 månader sedan #1056768 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Clozapine!
Clozapine och Zyprexa är tröttande, men det beror också på dos och individuella faktorer.
Mer
5 år 11 månader sedan #1056832 av Lucia
Svar från Lucia i ämnet Clozapine!
Jag står på clozapine, sedan augusti 17. Tycker inte alks att blodproverna är besvärligt. Jag går helt enkelt på vårdcentralen i samhället jag bor. Sedan kan hag läsa i egen journal på nätet hur det låg till. Jag är mycket bättre behandlad medclozapine än vad jag tidigare var på Abilify (30 mg). Och jag sover otroligt bra medan jag kan vakna när det behövs. Men just morgnorva är jag mindre pigg än förut. Jag har en mycket liten dosering, bara 50 mg, kan alltså vara stor skilnad när man har en ”normal” dosering. Vi har nu en hundvalp och på dagtid funkar det jättebra, men oftast vaknar min man före mig tidigt på morgonen. Kan verkligen rekommendera att våga ett försök.
Mer
5 år 11 månader sedan #1056929 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Clozapine!
Normala dosen för Clozapine är 200-400 mg/dag, men enstaka personer använder 50 mg/dag. I Kina har 65 % Clozapine, medan i Sverige 30 %. I USA får bara 10 % Clozapine.
Mer
5 år 11 månader sedan #1056957 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Clozapine!
Stavas pengar

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 11 månader sedan - 5 år 11 månader sedan #1056973 av Lelle
Svar från Lelle i ämnet Clozapine!
leponex kan vara livsfarlig. För att inte ta risken , ta blodprov. Men det blir ett himla spring fram och tillbaka mellan vårdcentral/sjukhus i början! varje vecka 18 veckor. Jag har för mycket i mitt liv nu för kunna ha leponex, jobbet. Och den kan ha andra möjligen biverkningar. Har Zyprexa nu.
Last edit: 5 år 11 månader sedan by Lelle.
Mer
5 år 11 månader sedan #1056976 av Lelle
Svar från Lelle i ämnet Clozapine!
jag ska testa leponex , senare, när det finns tillfälle.