ADD Antipsykotika?

Mer
5 år 10 månader sedan - 5 år 10 månader sedan #1063012 av Cider
Svar från Cider i ämnet ADD Antipsykotika?
Vid vissa ätstörningar ordineras vissa träningsförbud en tid. Det är nog för att kroppen ska kunna byggas upp igen och verkligen få möjligheter till det.

Att röra sig i vatten kan vara enda chansen till motion för vissa. En del multisjuka och handikappade är hänvisade till varmbassänger. Sen finns ju vattengympa och vanlig simning också som passar vissa.
Last edit: 5 år 10 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 10 månader sedan #1063074 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet ADD Antipsykotika?

Rrusheflower skrev: Ibland tror jag att jag har dyslexi men det kan jag nog inte ha, det räcker med en diagnos för min del.


Normalt lär man sig läsa i barndomen och sedan kvarstår denna färdighet livet ut för nästan alla med undantag för schizofreni. 75 % av de med schizofreni kan ha lässvårigheter, som liknar vanlig dyslexi, men som uppstår efter första psykosen och innan fungerade läsningen normalt. 30 % har så stora läsproblem så de kan klassas som analfabeter. Speciellt flytet i läsningen, förvaring av ordinformation och visuell läsning brister. Läsningen är sämre än nedsättningen i kognitionen.

Läs mer här:
www.viska.se/sjalvhjalp/2179-laessvarigheter
Mer
5 år 10 månader sedan - 5 år 10 månader sedan #1063200 av Rrusheflower
Svar från Rrusheflower i ämnet ADD Antipsykotika?
Ja det har du rätt i. Dessutom så har jag svårt att koncentrera mej.
Last edit: 5 år 10 månader sedan by Rrusheflower.
Mer
5 år 10 månader sedan #1065653 av Guru
Svar från Guru i ämnet ADD Antipsykotika?
Jag vet en person som kombinerar antipsykotika med Concerta och det fungerar mycket bra på han.
Mer
5 år 10 månader sedan #1065728 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet ADD Antipsykotika?
Joggning och annan aerobisk motion kan förbättra kognitionen och koncentration och närminne.
Mer
5 år 10 månader sedan #1065747 av Lupitia
Svar från Lupitia i ämnet ADD Antipsykotika?
Träning hjälper mycket bättre än adhd mediciner. Jag har elvanse 30mg vid behov. Men tar den inte längre nu när jag jobbar istället för att studera, då räcker det med träning. Ser fram emot att börja träna så fort min kropp har läkt.
Concerta och ritalin har triggat psykos på mig. Skulle hålla mig borta från dom om man har problem med psykoser.