Seroquel? Nozinan? Melatonin?

Mer
5 år 10 månader sedan #1065798 av memphis
seroquel är bra sova på.
Mer
5 år 10 månader sedan #1065963 av Admin1
Ja, Seroquel är bättre än Nozinan för Seroquel är mer kortverkande för sömnen.
Mer
5 år 10 månader sedan #1065972 av Kn@sen
Med tanke på biverkningar är nog melatonin att föredra om man inte har psykotiska symtom eller grav insomnia. Både seroquel och nozinan har hemska biverkningar enligt mig iallafall. Man blir enormt hungrig fast man knappt kan stå på benen, Äter konstiga saker nästan vad som helst. Sen fruktansvärda mardrömmar, har förvisso det endå, men blir några dimensioner värre. Psykiatrin skriver gärna ut dessa nu när i stort sett alla sömntabletter är narkotika klassade. Sen har vi kombinationer av dessa meds som också ger mardrömmar, men även melatonin i för hög dos ger mig bisarra mardrömmar. Jag kanske är extra känslig men har hört liknande från andra.
Mer
5 år 10 månader sedan #1066005 av Richard
Seroquel funkade inte alls på mig. Jag har för mig att den ger sömn i lägre doser, 25-50 mg. I högre doser verkar den antipsykotiskt.
Nozinan fick jag ett tag, tog 100 mg o stod i köket o diskade eller nått, så faller jag in i en stol som går sönder o kan inte ta mig upp. Vaknade 12 timmar senare, givetvis nedkissad... Hemsk medicin...
Melatonin har ingen effekt på mig heller.

Nu tar jag Theralen o Zopiklon. Det funkar bra.
Mer
5 år 10 månader sedan - 5 år 10 månader sedan #1066026 av Nissegossen
Av nosinan kan du få blodtrycksfall av,res dig upp i sängen sitt på sängen om du går upp ta det försiktigt.
Detta tar jag till natten OBS! Inga benso, utan icke något beroendeframkallande medel. Quetiapin startdosen är alltid 50 milligram. första gången du tar den var beredd på att det kan bli så att du somnar där du sitter. Jag var inne på viska när jag precis tagit den, jag och någon annan satt och skrev till varandra, jag var tvungen att först stänga av och gick in i köket höll på att somna när jag tog en sista kaffe, satte mig på toa höll på att somna där, tog mig upp lade mig på sängen innan huvudet sov jag gjorde ett vaknande för att jag behövde kissa tillbaka till sängen somnade på studs. Jag sov 10 timmar inklusive toa .

Tag varning medlet är potent. numera tar jag hundra milligram, plus Lergigan 1 tablett Theralen 4st 5 milligram, totalt 20 milligram. den finns som flytande, tar den i flytande form inte gärna för den smakar illa, det gör däremot det gör inte tabletterna.

Ja, Admin har du slängt tråden om rohypnol där min skopostning finns hittar den inte på internet?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 10 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 10 månader sedan #1066035 av wasp
Svar från wasp i ämnet Seroquel? Nozinan? Melatonin?
Är det om när du stekte en sko??