SEROQUEL- 600 MG. hade ett tag. Och jag ljuger inte.

Mer
5 år 9 månader sedan #1076701 av Admin1
Seroquel är det stora preparatet vid bipolär 2 där depression dominerar och psykotiska problemen är bara vid mani eller depression. Psykos är inte lika stort problem vid bipolär som schizofreni.
Mer
5 år 9 månader sedan #1076812 av Lelle
Undrar om jag haft Savant-psykos
Mer
5 år 9 månader sedan #1076937 av Admin1
Har aldrig hört talas om savan-psykos.
Mer
5 år 9 månader sedan #1076938 av Geta

hkboj skrev: Undrar om jag haft Savant-psykos


Kan du tågtidtabellen eller FASS utantill?
Mer
5 år 9 månader sedan - 5 år 9 månader sedan #1076962 av Lelle
Jag kan tala om att jag kunde en J'vligt mycket utantill under den psykosen!. och jag skötte ändå rutinerna. äta lunch och middag varje dag. jag duschade varje dag. borstade tänderna varje dag. rakade mig när det behövs sedan. Jag såg väldigt fungerande ut..! ändå. sov regelbundet ändå. men fick lite utmattning men löste det ändå igenom....

Min minneskapacitet var helt otrolig- det kan man lugnt säga. Jag blev savant.

Kalenderräkning var jag överlägsen på utan att kolla innan. var totalt överlägsen.


----
sv.wikipedia.org/wiki/Savantsyndrom

"Man kan få savantsyndrom på två olika sätt; antingen så föds man med det eller så förvärvar man syndromet senare i livet. "
Last edit: 5 år 9 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 9 månader sedan #1076966 av krokus
Geta,

Som barn hade jag en vän som på riktigt kunde busstidtabellen och tågtidtabellen för vår kommun utantill. Hon har ingen diagnos. Det var kanske sex olika busslinjer och hon kunde när de avgick från första busshållplatsen, samt en hel del andra hållplatser.

Jag tyckte klasslistan var rolig (i lågstadiet), att skriva om den så att den var sorterad på andra sätt än bokstavsordning efter efternamn. T ex förnamn eller bostadsområde. Lite aspigt sådär! Haha!